A Luxe Digital szakportál a luxusautó-márkák online népszerűségét vizsgálta 2021-ben. Az internetes keresések megbízható előrejelzést jelentenek a piac alakulása szempontjából, segítségükkel fel lehet vázolni a következő évek globális autópiaci trendjeit. Az oldal kutatásában szereplő márkák iránt volt a legjelentősebb a vásárlói figyelem a múlt évben.
Az egyértelműen látszik, hogy a jómódú fogyasztók
a szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt egyre nagyobb figyelemben részesítik az elektromos meghajtásokat.
A fenntarthatóság a magasabb árkategóriás autópiac legfontosabb kulcsszava és a következő években az is marad. Természetesen ehhez az kell, hogy az e-autók hatótávolságát ki tudják tolni a maximumra, illetve az is, hogy egyre bőségesebb legyen a töltőállomás-infrastruktúra.
Az elektromos autózás mellett
a másik iparágat meghatározó folyamat az autóipar digitalizációja.
A járművek közötti folyamatos kommunikáció, az önvezetés és a digitális képernyők a három legfontosabb pont, amire egy autónak szüksége lehet, ha a felső kategóriában érvényesülni akar.
Ahogyan azt már említettük, a luxusautó-ipar folyamatosan növekszik. Az előrejelzések szerint 2027-re elérheti globális szinten a 665 milliárd dollárt a piac mérete.
A legnépszerűbb felső kategóriás járműveket Németországban kell keresni. A BMW, a Mercedes és az Audi foglalja el a három dobogós helyet. Az Egyesült Államok a Teslával képviselteti magát a felsőházban, Japán pedig a Lexusszal szolgál a tehetősebb rétegeknek. A 15 márkát sorba rendező listán szerepel még a svéd Volvo és a francia Bugatti. Olaszország a németekhez hasonlóan három prémiummárkát ad a világnak, ezek a Lamborghini, a Ferrari és a Maserati. A britek népszerű luxusmárkái a Land Rover és a Jaguar.
A legnépszerűbb luxusmárkák rangsora:
A BMW (Bayerische Motoren Werke) számít a legnépszerűbb luxusautó-márkának, legalábbis az internetes keresések alapján. 2021-ben az iparágon belül
az online érdeklődések 22,8 százaléka szólt a BMW felső kategóriás járműveiről.
Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy az autógyártó gyorsan beleállt az elektromos megoldásba, és a hagyományos márkák közül az egyik első volt, amely luxus e-autóval tudott szolgálni az érdeklődőknek. Hírek szerint a BMW a legújabb teljesen elektromos meghajtású modelljeiről 2025-ben ránthatja le a leplet. A cég villanymotorjai iparági pletykák szerint vetekednek a Tesláéival. A cég 2023-ra megkétszerezné a teljesen elektromos és a plug-in hibrid modelljeinek a számát.
A BMW luxusmárkáinak átlagos kikiáltási ára 45 600 dollár.
Bár a BMW számít a legnépszerűbbnek a piacon, de a legértékesebb a másik nagy német autó, a Mercedes-Benz. A Daimler-csoport luxusautója a népszerűségi lista második helyén áll, viszont
2021-ben ehhez a céghez kötődik a legtöbb eladott gépkocsi.
A Mercedes-Benz ugyan a BMW után szállt fel az elektromos hype-ra, de az elmúlt három évben számos jelentős eredményt tudott elérni. A márka EQ jelzésű elektromos autójától forradalmi előrelépést várnak a piaci szereplők.
A Mercedes-Benz átlagos kikiáltási ára 60 000 dollár.
A 15 márkát összesítő listát a francia Bugatti zárja. A márka neve szinte egybeforr a luxussal, ezt az is jól bizonyítja, hogy a sorban szereplők közül ennek a legmagasabb az átlagos kikiáltási ára. Egy népszerűbb Bugatti modellért, például egy Chironért vagy Veyronért, mélyen a zsebbe kell nyúlni, hiszen
átlagos kikiáltási áruk 7,4 millió dollár.
A márka egyszerűen olyan drága, hogy már ez is a népszerűségi lista végére sorolja, az viszont tény, hogy a gazdagok között is a leggazdagabbak, akik egy ilyen jármű volánja mögé ülnek. Érdekesség, hogy a Bugatti esetében a hírek vagy pletykák nem az innovatív és forradalmi megoldásokról szoktak szólni, hanem arról, sikerül-e ismét egy még drágább autót a piacra dobni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.