A Netflix közölte az alkalmazottaival, hogy év végéig bevezetésre kerül az alacsonyabb díjú előfizetéses szolszolgáltatásuk, azonban a platformon egyúttal megjelennek a hirdetések is – írta meg a The New York Times.
A streamingóriás vezérigazgatója, Reed Hastings áprilisban kijelentette, hogy a vállalat kész reklámokkal bővíteni a szolgáltatást, sokkolva ezzel a média és a reklámipart is, hiszen Hastings évekig nem volt hajlandó hirdetéseket megjelentetni a platformon. A lap által megszerzett a cég belsős levelezésnek tartalma szerint
a korábban felvetett egy–két év helyett már 2022 utolsó három hónapjának valamelyikében megjelenhetnek az olcsóbb előfizetési modellben a reklámok.
A The New York Times cikkének a megjelenése után a Netflix részvényeinek értéke egy százalékkal csökkentettek.
Akik követték a Netflixet, azok tudják, hogy ellenzem a reklámozás rendszerét, azonban nagy rajongója vagyok az előfizetési modell egyszerűségének. Viszont még ennél is jobban hiszek a fogyasztói igényekben
– fogalmazott a vezérigazgató, aki hozzátette, hogy lehetővé kell tenni, hogy akik
alacsonyabb áron vennék igénybe a szolgáltatást és reklámtűrőek, azok kapják meg amit akarnak.
A kiszivárgott információk szerint a márciusban bejelentett új, Chilében, Costa Ricán és Peruban tesztelt fizetős jelszómegosztást is kiterjeszthetik a közeljövőben.
A szigorításnak a lényege, hogy egy jelképes összegért (körülbelül 1000 forintért havonta) cserébe az előfizetők létrehozhatnak egy saját, jelszóval ellátott profilt azoknak az ismerőseiknek, akikkel nem egy háztartásban élnek.
A Netflix döntése példátlan az iparágon belül, eddig egyetlen másik streamingszolgáltató sem lépett meg hasonlót.
A Netflix állítja, hogy mára telített lett a streamingszolgáltatások piaca, igaz a koronavírus-járvány kitörése fellendítette a platform előfizetéseit, azonban a korlátozások globális feloldásával a fogyasztási szokások visszarendeződtek, amely megmutatkozott a streamingóriás eredményein is. A múlt hónapban a részvényeinek árfolyama meredeken zuhant, miután a Netflix több mint egy évtizede első negyedéves előfizetői veszteségéről számolt be.
A vállalat 200 ezer előfizető veszített el az első negyedévben, és további 2 millió távozására számít az idei évben. A cég tavaly novemberben még 308 milliárd dollárt ért, azóta viszont 100 milliárd dolláros szintig csökkent az értéke.
Megszorítást is bejelentett már a Netflix: két éve még 100 millió dolláros üzletet kötött Harry herceg és Meghan Markle által alapított céggel, hogy gyártson tartalmakat a platformra, azonban több projekttel együtt ezt is leállította.
A cég rossz eredménye mögött nemcsak a szolgáltatások közötti verseny húzódik meg, hanem az orosz–ukrán háború is rengeteg előfizető elvesztésével járt. Oroszországból és Ukrajnából együtt közel 700 ezer előfizetőt veszíthetett a Netflix az idén. A háború miatt elvesztett ügyfeleket kompenzálta ugyan, hogy az ázsiai piacokon növekedni tudott az előfizetők száma, de az Egyesült Államokban és Európában csökkenő érdeklődést már nem tudta pozitív irányba fordítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.