BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fontos dátumot közölt a Waberer’sszel közös terveiről a Magyar Posta

Együtt erősítene az e-kereskedelemhez kapcsolódó teljes raktárlogisztika piacán a Magyar Posta és a Waberer’s csoport. A VG.hu megtudta, hogy az új modern raktár – amelyet korszerű technológia és szoftverek támogathatnak – a tervek szerint jövő szeptemberre készülhet el, de a közös szolgáltatásnyújtás már az idén év végén megkezdődhet.

Jó ideje terjedő piaci pletykát erősített meg június 24-én a Magyar Posta és a Waberer’s csoport közleménye, amelyben az érintettek tudatták, hogy közös társaságot terveznek, a cél pedig az úgynevezett fulfillment szolgáltatás kialakítása. Csaknem egy hónappal az alaphír kiadása után lapunk megkereste az állami nagyvállalatot, hogy a friss fejleményekről érdeklődjön.

Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Posta és a Waberer’s között egyelőre a szándéknyilatkozat aláírására került sor, ennek megfelelően az együttműködéssel kapcsolatban még számos kérdés nyitott

– közölte a VG.hu-val a Magyar Posta Zrt. társasági kommunikációs osztálya.

20210830 GyőrA Magyar Posta Zrt. Győri Logisztikai Depó szállítópálya üzembe helyezése, Fotó: Csapó Balázs CSB Kisalföld
Fotó: Csapó Balázs / Kisalföld

Tervek az asztalon

Ezzel összefüggésben, „tekintettel arra, hogy jelenleg a pontos beruházási igény és az üzleti modell kidolgozása zajlik”, egyelőre nem kaptunk tájékoztatást arról, hogy a rövid és hosszú távú tervekben hány milliárd forintos forgalom, ezáltal pedig mekkora piacrész megszerzése szerepel.

Kiemeljük ugyanakkor, hogy a jelenlegi elképzelések szerint az új raktár 2023 szeptemberére készülhet el, de a közös szolgáltatásnyújtás már az idén év végén is megkezdődhet. A tervünk az, hogy egy modern raktárat hozzunk létre, természetesen korszerű technológiával és szoftverekkel támogatva

– tették hozzá a vállalatnál.

Kifejtették, hogy a fulfillment szolgáltatás alatt az e-kereskedők raktárfeladatait, ügyfélkiszolgálását, valamint az ehhez kapcsolódó adminisztrációt értik. A két társaság és a közös vállalat együttesen tehát minden logisztikai feladatra vonatkozóan teljes körű kiszolgálást tud majd nyújtani.

Tudás és tapasztalat

A tájékoztatás szerint a Magyar Posta mindent megtesz azért, hogy modern, minőségi szolgáltatásokat nyújtson. A két cég tudása és tapasztalatai jól ötvözhetők: a Magyar Posta hozza az e-kereskedelmi logisztikai tudását, a Waberer’s pedig a raktárlogisztikát. Ezzel az együttműködéssel az állami hátterű társaság 

bővíti szolgáltatásai körét, támogatja az e-kereskedelmi partnereit, tovább erősítve ezzel a hazai CEP-piacon betöltött szerepét.

A Magyar Posta szerint a fejlesztés végső soron a jelenleginél hatékonyabb és versenyképesebb szolgáltatást tesz elérhetővé a webáruházi ügyfeleknek, miközben a vásárlóik számára a kézbesítés még gyorsabbá és még pontosabbá válik.

Dinamikusan bővülő piac

Vitán felül áll, hogy dinamikusan bővülő piacon erősít a két vállalat, hiszen a GKID (korábbi nevén GKI Digital) és az Árukereső kutatása szerint tavaly a belföldi online kiskereskedelem 32,4 százalékos növekedéssel 1203 milliárd forintos forgalmat ért el. A szektor teljes forgalmából 10,4 százalékkal részesedő online piac a 2020-as rekordév után vesztett a sebességéből, de még mindig kétszer gyorsabb volt a múlt évi bővülése, mint a Covid előtti esztendőkben. A növekedés motorja immár a vásárlási gyakoriság folyamatos emelkedése.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.