Hivatalosan is kudarcba fulladt az amerikai rapper, Kanye West és a Gap közötti együttműködés – tudatta a The New York Times.
A Ye művésznevet viselő Kanye csütörtökön levélben hivatalosan értesítette a ruházati láncot, hogy
szerződésszegésre hivatkozva felbontja a Yeezy Gap ruházati márkára vonatkozó megállapodásukat, és ehelyett saját üzleteinek megnyitására fókuszál.
A Yeezy Gap kollaboráció keretében az eredeti tervek szerint férfi-, női és gyermekruházati cikkeket dobtak volna a piacra.
Az eredetileg tíz évre szóló partneri megállapodást 2020 júniusában jelentették be, és a Gap reményei szerint több mint egymilliárd dolláros éves bevételt generált volna.
A cég az alkalmazottaknak küldött üzenetben ismerte el, hogy a megállapodás véget ért.
A Gap elnöke, Mark Breitbard szerint nem sikerült közös nevezőre jutniuk az elképzelések megvalósítását illetően.
Kanye West ügyvédei eredetileg augusztus 16-án küldtek szerződésszegési felszólítást a Gapnek. Ye ügyvédje, Nicholas Gravante szerint „a Gap nem hagyott más választást, mint a megállapodás felbontását”. Az ügyvéd azzal érvelt a felszólításban, hogy a márka nem teljesítette a szerződésben foglalt kötelezettségeit, arra hivatkozva, hogy a Gap nem nyitott új boltokat a Yeezy-termékek eladására. Az YZY Gap üzleteknek 2021 második felében kellett volna megnyílniuk – állt a levélben. Az ügyvéd hozzátette, hogy Ye „haladéktalanul lépni fog, hogy a Yeezy kiskereskedelmi üzletek megnyitásával behozza az elvesztegetett időt”.
A ruházati márka azt tervezi, hogy a jövő év első felében folytatja a már elkészült Yeezy Gap termékek, köztük az ünnepi szezonra szánt kollekció árusítását.
Két évvel ezelőtt, amikor a vállalat bejelentette a Yevel való együttműködését, a vállalat részvényeinek árfolyama negyven év óta nem tapasztalt mértékben emelkedett.
A cég eredeti tervei szerint a Yeezy Gap ruhadarabok 2021-ben jelentek volna meg a boltokban, de a megjelenési dátumot folyamatosan későbbre tették: mindössze két termék jelent meg az együttműködés első másfél évében: egy pufferdzseki és egy pulóver, amelyeket csak online értékesítettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.