Idén ősszel érkezik meg Helsinkiből a Boost Finland testvére, a Boost Hungary, párhuzamosan az észtországi networkingklub alapításával – áll a cégtől kapott közleményben. A finn üzleti csoportok kiemelt alapértéke a lifelong learning, vagyis az élethosszig tartó tanulás, Tarmo Herlevi pedig 12 éve járt networkingeseményekre, majd az első Covid-időszak alatt alapította meg a finn mentalitásra épülő networkingkoncepciót. A tanulás mellett még egy cél mozgatta az új formátum és metodika kialakításában: a vállalkozói magány megszüntetése.
Tarmo Herlevi felidézte, ő is csak az online networkingtalálkozókon tudott részt venni a karanténos időszakok alatt. Ezek ugyan praktikusak és kényelmesek voltak, mégsem adták meg azt a kapcsolódásélményt, amelyet keresett. „Vállalkozóként rengeteg ember vesz körül egész nap, ott a család és a munkatársak is. Mégis bizonyos értelemben magányos voltam. Más vállalkozók társasága hiányzott, akikkel hasonlók a céljaink és a problémáink. Élőben akartam velük találkozni” – emlékezett vissza a Boost alapítója. Tízen – többek között Outi Impivaarával együtt – kidolgozták a saját networking- és élethosszig tartó tanulási módszertanukat Boost Finland néven. Outi felel a képzések kidolgozásáért, Tarmo pedig a kiterjedt kapcsolatrendszerét hozta. A tíz vállalkozó a tradicionális finn értékek alapján dolgozta ki a konkurencia helyett a kooperációt, az egyéni felelősségvállalást és az őszinte emberi kapcsolatokon alapuló üzletkötést előtérbe helyező szervezetet.
Az első Boost-csoportot Helsinkiben hozták létre, tavaly óta pedig már majdnem az összes finn városban, többek között Espoóban, Vantaában,Tamperében, Tapiolában és Porvoóban is működnek. Idén Észtország és Magyarország a Boost következő állomása.
A koncepció lényege, hogy a cégvezetők a networkinglehetőségek mellett rendszeres tanulással fejleszthetik önmagukat, cégeiket és egymás cégeit. Az összes Boost-csoportnak egy saját, kvalifikált, legalább két év szakmai tapasztalattal rendelkező coacha van, aki a résztvevők szükségleteihez és igényeihez alakítja a képzéseket. Minden héten 20 perces tréningeket tart a cégvezetőknek. Évente négy alkalommal pedig egy félnapos képzést szerveznek, ahol a nagyobb lélegzetvételű témákat is van idő áttekinteni. A finn oktatás lényege nem a lexikális ismeretek átadása, hanem a lehetséges ismeretek bemutatása és a tanulók rávezetése az önfejlesztésre, illetve az önálló tanulásra. Tehát a finn oktatási rendszerben nem az emberek lexikális tudása nő, hanem megszerzik és megtanulják azokat a módszereket, amelyekkel önmaguk tudnak elmélyedni a számukra lényeges és szükséges tudásanyagban.
A pszichológiából is ismerős kerék a Boost módszertanában is megjelenik. A Boost-kerék szemléletes formája annak, melyik területet érzik a cégvezetők erősebbnek, és melyiket látják fejlesztendőnek az életükben. Egy anonim online kérdőív kitöltésével 10-es skálán pontozhatják a területeket. A három fő kategória: a vezető maga, a cége és a szakmai kapcsolatai. Ezek a területek adnak ki egy kereket; ahol kevesebb pontot adtunk, ott megdöccenne a cég kereke, ezért dolgoznunk kell rajta. „Finnországban a kérdőívek eredményeként azt láttuk, hogy a leginkább fejlesztendő területek a sales és a marketing, a második helyen pedig a pénzügy és a könyvelés áll. De személyes problémákkal is foglalkozik a Boost, mint például, ha nehezen tudnak elaludni a vezetők, ez pedig rosszabb közérzethez és teljesítményhez vezet, így adott esetben a coachaink részletes ismertetőt adhatnak a jó alvás módszertanáról is” – mutatott rá Mikael Denut, a Boost Hungary vezetője.
Mikael Denut szerint a gazdasági nehézségek idején éri meg leginkább csatlakozni ehhez a csoporthoz. Tarmo Herlevi azt mondta az üzletikapcsolat-építő társaságokról, hogy a networkingcsoportok épp recessziós időszakban születtek meg. Azért jöttek létre, hogy a cégek túléljék a kihívásokkal teli gazdasági helyzetet, hiszen ilyenkor van minden vállalkozásnak a legnagyobb szüksége segítségre, megbízható partnerekre és alvállalkozókra.
A Boost újításai közül az egyik legnépszerűbb, hogy amikor ajánlásból létrejön az üzletkötés, a csoporttag becsületkassza-alapon fizethet az ajánlónak. A borravalóhoz hasonlóan itt is 10 százalék jutalék kifizetése a bevett szokás. A Boostban a finn mentalitáshoz híven mindenkire úgy tekintenek, mint felelős, felnőtt emberre, semmi nem kötelező, sem a találkozókon való megjelenés, sem a becsületkassza, sem az ajánlások, mert feltételezik a korrekt cégvezetői viselkedést. A magyarországi Boost vezetője szerint a hazai cégvezetők profitálhatnak a sikeres finn oktatási és üzleti modellből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.