A Lego kilencedik éve a világ legértékesebb játékmárkája a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó cég értékelése szerint. A dán Lego értéke egy év alatt 24 százalékkal, 7,44 milliárd dollárra nőtt.
A szűk tízes listán két japán márka szerepel, a Bandai Namco (1,58 milliárd dollár) és a Dragon Ball (383 millió dollár) a második, illetve a nyolcadik helyen áll a márkák értékének a rangsorában.
A top 10 többi márkája amerikai: a Mattel céghez tartozó Fisher-Price a harmadik (879 millió dollár), a Barbie a negyedik (701 millió dollár) és Hot Wheels a hatodik (410 millió dollár). A Hasbróhoz tartozó Nerf az ötödik (462 millió dollár) és a Magic: The Gathering a kilencedik (352 millió dollár), maga a Hasbro márkanév a tizedik (339 millió dollár), a Pop! pedig hetedik (409 millió dollár).
A Brand Finance jelentése szerint az 1993-ban alapított Magic: The Gathering értéke nőtt a legerőteljesebben, egy év alatt 122 százalékkal. A márka tavaly még csak a 17. volt a szélesebb listán.
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy
a Lego a befektetési aranyhoz, a részvényekhez és a kötvényekhez képest is felülteljesítő.
A régi készletek mennyisége viszonylag korlátozott a másodlagos piacon, míg a múlt század hatvanas évei óta népszerű márka rajongótábora hatalmas, s a felnőttek is imádnak nosztalgiázni. Egyes ritka legószettek akár egymillió forintot is érnek.
Nyugdíjaskorú lett a világ legnépszerűbb játékkockájaHatvanöt évvel ezelőtt, 1958. január 28-án szabadalmazták a világ legnépszerűbb építőkockáit. A legó már régóta több, mint egy játék. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.