BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mélyen a zsebükbe nyúlnak a fiatalok Valentin-napon

Leginkább a ruházat, az étterem és a szórakoztatás kategóriában emelkedik ilyenkor a kártyás vásárlások összege.

A szerelem ünnepén átlagosan 16 százalékkal költünk többet, mint a januári napokon – derül ki az Erste-ügyfelek kártyás vásárlásainak vizsgálatából. A Valentin-napi figyelmességekre – étteremre, virágra, fehérneműre – 66 százalékkal megy el nagyobb összeg. A férfiak kiadásai ezekre a meglepetésekre csaknem a januári dupláját érik el, míg a Z generáció tagjai 355 százalékkal adnak ki többet ilyen célokra.

Romantic,Dinner
Fotó: Aleksandar Milutinovic

A szerelem nem ismer határokat, de azért nem kell csődbe menni Valentin-nap alkalmából – figyelmeztet az Erste. A pénzintézet ügyfeleinek költéseit vizsgálva kiderül:

a fiatalok és a férfiak hajlamosabbak február közepén mélyebben a zsebükbe nyúlni, néha veszélyesen mélyen.

A pénzügyi egészség megőrzésének fontos eleme, hogy ünnepek idején is megfontoltan vásároljunk. Igyekezzünk szem előtt tartani: nem az ajándék ára határozza meg, hogy mennyire lesz értékes a másiknak.

Az Erste ügyfeleinek költési szokásait vizsgálva egyértelmű, hogy az ünnepet a fiatalabb generációk tartják leginkább. 

Az átlagos napi kártyás vásárlások összege február 13-án és 14-én 16 százalékkal volt nagyobb az elmúlt három évben, mint a januári napi átlagos költés.

Leginkább a ruházat, az étterem és a szórakoztatás kategóriában emelkedik ilyenkor a kártyás vásárlások összege: a napi költés harmadával nagyobb ezekben az üzletkategóriákban, mint az átlagos januári. Ha a kört a tipikus Valentin-napi ajándékokra szűkítjük (étterem, virág, fehérnemű), akkor már 66 százalékos emelkedést látunk.

A kiadások átlagos emelkedése a férfiaknál Bálint-napkor meghaladja a 90 százalékot, míg a nőknél 30 százalék alatt marad.

A baby boomer generáció tagjai költik el a legkevesebbet, míg a Z generáció tagjai a legtöbbet Bálint-napkor

Az idősebbeknél – az 1964 előtt született baby boomer generáció tagjainál – alig emelkednek a kiadások a Valentin-napi üzletkategóriákban. Az X generáció tagjai – a mai 42–58 évesek – több mint 50 százalékkal fizetnek ki többet ezen a területen Valentin-napkor. A millenniumi generáció – az 1980 és 1996 között születettek – már majdnem dupla annyit költenek. 

A fiatal felnőtteknek, a Z generáció tagjainak azonban ilyenkor a pénz nem annyira számít.

A költések náluk döbbenetesen sokkal, 355 százalékkal növekednek, a turisztikai, utazási kiadások 258 százalékkal haladják meg a januári átlagot. 

A divatcikkekre fordított összeg 224 százalékkal nő. Ennek következtében jóval nagyobb mértékben emelkedik náluk a vásárlások napi összértéke is: az átlagos 16 százalékkal szemben 23 százalékkal. Jellemző ilyenkor a fiatal felnőttekre a hitelkártya-használat emelkedése is. A Z generáció tagjai a hitelkártyával Valentin-napkor 68 százalékkal költenek többet, mint egyébként.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.