A szerelem ünnepén átlagosan 16 százalékkal költünk többet, mint a januári napokon – derül ki az Erste-ügyfelek kártyás vásárlásainak vizsgálatából. A Valentin-napi figyelmességekre – étteremre, virágra, fehérneműre – 66 százalékkal megy el nagyobb összeg. A férfiak kiadásai ezekre a meglepetésekre csaknem a januári dupláját érik el, míg a Z generáció tagjai 355 százalékkal adnak ki többet ilyen célokra.
A szerelem nem ismer határokat, de azért nem kell csődbe menni Valentin-nap alkalmából – figyelmeztet az Erste. A pénzintézet ügyfeleinek költéseit vizsgálva kiderül:
a fiatalok és a férfiak hajlamosabbak február közepén mélyebben a zsebükbe nyúlni, néha veszélyesen mélyen.
A pénzügyi egészség megőrzésének fontos eleme, hogy ünnepek idején is megfontoltan vásároljunk. Igyekezzünk szem előtt tartani: nem az ajándék ára határozza meg, hogy mennyire lesz értékes a másiknak.
Az Erste ügyfeleinek költési szokásait vizsgálva egyértelmű, hogy az ünnepet a fiatalabb generációk tartják leginkább.
Az átlagos napi kártyás vásárlások összege február 13-án és 14-én 16 százalékkal volt nagyobb az elmúlt három évben, mint a januári napi átlagos költés.
Leginkább a ruházat, az étterem és a szórakoztatás kategóriában emelkedik ilyenkor a kártyás vásárlások összege: a napi költés harmadával nagyobb ezekben az üzletkategóriákban, mint az átlagos januári. Ha a kört a tipikus Valentin-napi ajándékokra szűkítjük (étterem, virág, fehérnemű), akkor már 66 százalékos emelkedést látunk.
A kiadások átlagos emelkedése a férfiaknál Bálint-napkor meghaladja a 90 százalékot, míg a nőknél 30 százalék alatt marad.
Az idősebbeknél – az 1964 előtt született baby boomer generáció tagjainál – alig emelkednek a kiadások a Valentin-napi üzletkategóriákban. Az X generáció tagjai – a mai 42–58 évesek – több mint 50 százalékkal fizetnek ki többet ezen a területen Valentin-napkor. A millenniumi generáció – az 1980 és 1996 között születettek – már majdnem dupla annyit költenek.
A fiatal felnőtteknek, a Z generáció tagjainak azonban ilyenkor a pénz nem annyira számít.
A költések náluk döbbenetesen sokkal, 355 százalékkal növekednek, a turisztikai, utazási kiadások 258 százalékkal haladják meg a januári átlagot.
A divatcikkekre fordított összeg 224 százalékkal nő. Ennek következtében jóval nagyobb mértékben emelkedik náluk a vásárlások napi összértéke is: az átlagos 16 százalékkal szemben 23 százalékkal. Jellemző ilyenkor a fiatal felnőttekre a hitelkártya-használat emelkedése is. A Z generáció tagjai a hitelkártyával Valentin-napkor 68 százalékkal költenek többet, mint egyébként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.