Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler vasúti járműgyártó cég Svájcban, a jármű kocsiszekrényei és az erőforrásmodul váza a vállalat alumínium kocsitesteket gyártó szolnoki üzemében készültek – közölte a Stadler pénteken.
Az álló- és futópróbákat követően a hidrogénüzemű vonatot a kaliforniai San Bernardino megyei közlekedési hatósághoz viszik, ahol az engedélyeztetéshez szükséges hivatalos hatósági próbákat végzik majd el a szakemberek.
A Stadler FLIRT H2 vonata az első hidrogénüzemű vasúti jármű lesz az Amerikai Egyesült Államok történetében,
és fontos szerepet játszik a zéró károsanyag-kibocsátású vasúti technológia bevezetésében az amerikai piacon. A FLIRT H2 motorvonat beszerzése a kaliforniai Redlands Passenger Rail Project személyszállító vasúti projektben valósul meg.
A vonat 108 ülő utas befogadására alkalmas, maximális sebessége 130 kilométer óránként.
A Stadler 80 éve gyárt vonatokat, a csoport árbevétele 2021-ben 18 százalékkal, 3,6 milliárd svájci frankra emelkedett az előző évhez képest, 2022-re 3,7–4,0 milliárd svájci frank közötti árbevételt várnak.
A cég Magyarországon három leányvállalattal – Stadler Szolnok Kft., Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft., Stadler Trains Magyarország Kft. – van jelen. Konszolidált adatok szerint 2021-ben a három leányvállalatnak Magyarországon 54 milliárd forint árbevétele volt, ami 13,25 százalékos növekedés 2020-hoz képest.
Részben magyar gyártmányúak lesznek a kaliforniai vonatokA Stadler által gyártott FLIRT-ök és KISS-ek adják a MÁV-Start futásteljesítményének mintegy 30 százalékát, és szállítják az utasainak körülbelül a felét. |
Ezen a videón pedig meg is nézheti, amiről a cikkünkben írtunk:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.