Elon Musk, a Twitter vezérigazgatója szerdán perrel fenyegette meg a Microsoftot, és azzal vádolta meg a szoftveróriást, hogy törvénytelenül használta fel a közösségimédia-vállalat adatait mesterséges intelligenciák kiképezéséhez – írta a BBC.
A Tesla-vezér fenyegetése nem sokkal azt követően érkezett, hogy a Microsoft bejelentette: kizárja a Twittert a marketingplatformjáról, amely eddig lehetővé tette a hirdetők számára, hogy egy helyen kezeljék az összes közösségimédia-fiókjukat.
A Twitter adatainak a törvénytelen felhasználásával képeztek ki mesterséges intelligenciákat. Ez teljes mértékben elfogadhatatlan és illegális, találkozunk a bíróságon
– írta egy tweetben Musk. A közösségi média hónapok óta küzd a hirdetési bevételeinek a csökkenésével, így valószínű, hogy a két dolog összefügg.
A SpaceX alapítójának a fenyegetése a legújabb jele annak, hogy az adatkezelés feszült csatatérré vált a pár hónapja tartó mesterségesintelligencia-rohamban. A nagy technológiai vállalatok olyan élvonalbeli AI-modellek kifejlesztésén dolgoznak, mint az OpenAI GPT-je, ezek képezéséhez azonban óriási mennyiségű adatra van szükség, amit a tulajdonosok nem szívesen adnak ki a kezükből – legalábbis nem ingyen.
Januárban a Getty Images képmegosztó szolgáltatás szerzői jogi pert indított a képalkotó mesterséges intelligencia, a Stable Diffusion fejlesztője ellen, mivel szerintük az AI-kiképzéshez az ő fotóikat használták, amit illegálisan tettek meg.
Bár az AI-kérdés reális indok lenne Musk számára, valószínű, hogy a hirdetések elvesztése sokkal égetőbb probléma számára. Arról nem is beszélve, hogy ő is mesterséges intelligenciákat fejleszt.
Miután októberben 44 milliárd dollárért megvásárolta a közösségimédia-platformot, Musk a Twitter dolgozóinak a 80 százalékát leépítette, és rengeteg költségcsökkentő intézkedést hajtott végre, amellyel megpróbált javítani a vállalat pénzügyein. Ám a Google-höz és a Facebookhoz, a legnagyobb versenytársaihoz hasonlóan a hirdetésekből származik a cég bevételeinek a jelentős része.
A reklámpénzek kiesése katasztrofális következményekkel járhat, és a tulajdonosváltás óta a cég hatalmas bevételkiesést tapasztalt: olyan hirdetők hagyták ott a platformot, mint az Apple, a Coca-Cola és az Unilever.
A Microsoft lépése azt jelentené, hogy a kisebb cégek és vállalkozók számára nehezebb lenne a Twitteren hirdetni, és a nagyvállalatok után ők is otthagyhatják a platformot. Nem meglepő, hogy Musk felháborodott a döntésen.
Igaz, a SpaceX alapítója gyakran oszt meg olyan terveket a közösségi médiában, amelyek soha nem valósulnak meg, és ez a perre is igaz lehet, ugyanis az eljárást a bejelentés ellenére még mindig nem indították el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.