A világ legnagyobb játékgyártó vállalataként nyilvántartott Lego két évvel ezelőtt kezdett el kísérletezni egy új olajmentes, újrahasznosított műanyagpalackokból készült kockák gyártásával, viszont a prototípus előállítása magasabb szén-dioxid kibocsájtást eredményezett. A cég úgy döntött, hogy inkább csökkenteni szeretnék az eddig használt olaj alapú akrilnitril-butadién-sztirol (ABS) műanyagból készült alkatrészek szénlábnyomát, áll a Financial Times cikkében.
Niels Christiansen, a Lego vezérigazgatója elmondta, hogy
az új típusú alkatrész előállítása olyan új berendezéseket és eszközöket kívánt volna meg, amelyek felülmúlta volna a jelenlegi gyártási eljárás szén-dioxid-kibocsájtását.
A cég az ABS műanyagból származó szénlányomot és olajfelhasználást szerette volna csökkenteni az új anyag felhasználásával.
Kezdetben azt hittük, hogy könnyebb megtalálni ezt a varázs anyagot vagy új anyagot, amely megoldaná a fenntarthatóság problémáját, de úgy tűnik, ez nem létezik. Több száz anyagot teszteltünk. Mégis, egyszerűen nem lehet ilyen anyagot találni
– nyilatkozta Christiansen.
A Lego kezdeti célja az volt, hogy megszüntessenek minden kőolaj alapú műanyagot, 2018-ra pedig sikerült is a polietilén műanyagot felváltani hasonló minőségű növényi alapú anyagra. Jó úton haladnak afelé is, hogy
2025-re teljesen elhagyják az alkatrészek műanyag csomagolásait is, ugyanis már jelenleg is több szettben papírtartályokba szortírozzák az elemeket.
Tim Brooks, a fenntarthatóságért felelős igazgató elmondta, hogy az új anyag puhább volt az ABS-nél, ezért további hozzávalók voltak szükségesek a hasonló biztonság és tartósság eléréséhez.
Olyan magas volt a szétesés mértéke, hogy a termelés méretarányos növelése érdekében meg kellett változtatnunk a gyárainkban. Mindezek után a szénlábnyom nagyobb lett volna
– mondta Brooks.
A játékgyártó cég most arra törekszik, hogy az ABS minden egyes összetevőjét fenntarthatóbbá tegye azáltal, hogy fokozatosan több bioalapú és újrahasznosított anyagot épít be.
Christiansen vezérigazgató közölte, hogy eddig ez az irány bizonyult jónak és úgy látja, hogy 2032-re segít elérni a 32 százalékos csökkenést a szén-dioxid-kibocsájtásban. 2025-re a cég szándékában áll háromszorosára növelni a fenntarthatóságra szánt költségeket, ez 3 milliárd dollár plusz kiadást jelent évenként.
A Lego idén már kilencedik éve a világ legértékesebb játékmárkájának lett kikiáltva a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó cég értékelése szerint, ezzel megelőzve a leghíresebb japán márkákat, a Bandai Namcot és a Dragon Ballt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.