A Meta új közleménye szerint novemberben bevezetik az előfizetés rendszert az Facebookra és az Instagramra, amelynek keretein belül hirdetésmentesen használhatjuk tovább az alkalmazásokat. A döntést azzal indokolja a vállalat, hogy eleget szeretne tenni az európai uniós előírásoknak, ezért a unió tagországaiban, az Európai Gazdasági Térségben és Svájcban indítják el a hirdetésmentes előfizetést. Természetesen aki nem szeretne élni az előfizetéssel, az továbbra is használhatja az alkalmazásokat jelenlegi formájukban.
Az előfzetés androidos és iOS eszközökön 12,99 euró (azaz nagyjából 4800 forint), webes felületen 9,99 euró (azaz megközelítőleg 3600 forint) lesz havonta. A vásárlás helyétől függetlenül az összes összekapcsolt fiókunkra érvényes lesz az előfizetés.
Az előfizetés fő eleme a hirdetések megszüntetése lesz, ezáltal se a Facebook, se az Instagram nem fogja tovább felhasználni a keresési adatokat arra, hogy személyre szabott hirdetések dobjon fel nekünk. A Meta közleménye szerint erre azért van szükség, hogy kinyilvánítsák együttműködésüket az európai regulációkkal kapcsolatban, és tiszteletben tartsák azokat. Ez a döntés lehetővé teszi a, hogy egyszerre eleget tegyenek a regulációknak és ne kelljen kivonulniuk az érintett országokból.
Amennyiben nem élünk az előfizetéssel, úgy a jelenlegi formájukban használhatjuk tovább a Facebookot és az Instagramot, amelyeket ugyanúgy frissíteni fognak, ahogy most is teszik, nem szűnik meg az ingyenes verzió támogatása.
A hirdetésmentes előfizetés csak 18 éven felüli felhasználóknak lesz elérhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.