BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mert megérdemeljük: az emberek az infláció ellenére sem mondanak le az internet- és streamingelőfizetésükről

A szakértő szerint a digitális szolgáltatásokat olyan alap infrastruktúrának tekintik az emberek, mint a vizet és az áramot, ezért fel sem merül, hogy lemondjanak róla. A fiatalabb generáció esetében ráadásul ez fokozottan igaz, ami komoly áremelési potenciálra ad lehetőséget a szolgáltatóknak. Egy nemzetközi kutatás közben rávilágított, hogy a lakosságnak csupán a töredéke sokalja az otthoni széles sávú internetre, TV-előfizetésre, streamingre vagy mobilnetre szánt kiadásait.

Nem mondanak le a széles sávú internetről és a streamingről a háztartások a gazdasági nehézségek ellenére sem – mutat rá az EY több mint 21 ezer fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése. Szolgáltatóváltásra ugyanis elsősorban a gyenge térerő és az instabil hálózati kapcsolat készteti az előfizetőket.  

Video,Hosting,Website.,Movie,Streaming,Service.,Digital,Photo,Album.
Az emberek többsége szerint szerint túl nagy a választék a különböző streamingcsatornákból.
Fotó: Shutterstock

Az embereknek csupán a töredéke (16 százalék) sokalja az otthoni széles sávú internetre, TV-előfizetésre, streamingre vagy mobilnetre szánt kiadásait az EY kutatása szerint. Az emelkedő díjak ellenére nem csökkent ezeknek a szolgáltatásoknak a népszerűsége tavalyhoz képest, ráadásul 

a válaszadók többsége továbbra is kifejezetten úgy gondolja, hogy jó értéket kap a pénzéért.

Az internetes hálózatok megbízhatósága ugyanakkor kritikusan fontos a megkérdezetteknek: a fogyasztók több mint negyede (26 százalék) tapasztalt már fennakadást az otthoni vezetékes kapcsolatban. Az egyre szélesebb 4G- és 5G-lefedettség ellenére tízből három (29 százalék) válaszadó a mobilinternet működésében is gyakran érzékel kimaradást. 

A digitális szolgáltatásokat olyan alap infrastruktúrának tekintik az emberek, mint a vizet és az áramot, ezért fel sem merül, hogy lemondjanak róla. A fiatalabb generáció esetében ráadásul ez fokozottan igaz, ami komoly áremelési potenciálra ad lehetőséget a szolgáltatóknak

– hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere, hozzátéve, a telekommunikációs vállalatoknak mindent meg kell tenniük, hogy megbízható, hibátlanul működő hálózatot üzemeltessenek. Ahol akadozások és leállások fordulnak elő az internetkapcsolatban, onnan könnyen pártolnak el a vevők. A kulcs, hogy ezen a területen az infláció ellenére sem ár, sokkal inkább ár-érték verseny zajlik a fogyasztókért – fogalmazott a szakértő.  

A háztartások harmada egyébként úgy véli, hogy szolgáltatójának leginkább a hálózati kapcsolat megbízhatóságán kellene fejlesztenie, a színvonal javulásáért pedig a megkérdezettek 36 százaléka magasabb árat is fizetne. 

A streaming-korszak csúcsán vagyunk 

A kutatásban részt vevők több mint fele (54 százalék) szerint már túl nagy a választék a különböző streamingcsatornákból. Minden ötödik előfizető mondott már vissza legalább egy havidíjas szolgáltatást az elmúlt egy évben, és harmaduk (31 százalék) az érdektelen tartalom vagy egy másik platformra való áttérés miatt döntött így az EY adatai alapján.  

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.