A BYD délkelet-ázsiai terjeszkedését megalapozó bejelentéseket tett ma Indonézia fővárosában, Jakartában. A Szegeden hatalmas autóipari beruházásra készülő kínai elektromosautó-gyártó Indonéziában sem aprózza el befektetéseit, s mint azzal Airlangga Hartarto gazdasági miniszter elbüszkélkedett, sikerült megnyerniük a BYD-et az ország járműállományának korszerűsítéséhez nagyban hozzájáruló projekt elindítására, amely a gyakorlatban egy 1,3 milliárd dolláros értékben megvalósuló elektromosautó-gyár megépítését jelenti.
Az üzem kapacitását évi 150 ezer járműre tervezik, de később az igényekhez illeszkedve bővíthető lesz, hasonlóan a legtöbb kínai autógyárhoz. A Reuters a BYD indonéz leányvállalatának vezetőjét, Eagle Zhaót idézi, aki szerint a beruházás idén indul, és párhuzamosan létrehoznak egy ötven szalonból álló értékesítési hálózatot, ezzel már decemberre végeznek is.
A bejelentéssel egyidejűleg három BYD modell helyi forgalmazásának megkezdéséről is beszámoltak, a belépő szintű Dolphin, az Atto 3 városi terepjáró és a Seal szedán már rendelhető a délkelet-ázsiai ország kijelölt autókereskedőinél, átszámítva 6,3 és 11 millió forint közötti ársávban. Ezek a modellek nemrég Thaiföldön debütáltak.
A kínaiak jönni akartak, de nem mindenáron, alaposan feltérképezték előtte a piaci lehetőségeket, barátkoztak a klimatikus viszonyokkal, a meghökkentően kaotikus vezetői szokásokkal, mérlegelték az infrastruktúra fejlettségét. Sőt még csengtou-i
gyárlátogatásra is meghívták az indonéz elnököt, Joko „Jokowi” Widodót, aki a júliusi vizit után elégedetten szólt a látottakról,
és nyilván tárgyalt is arról, hogyan tudnák támogatni a BYD letelepedését. A Teslától a világ legnagyobb villanyautó-gyártójának járó címet az 526 ezer darabos negyedik negyedéves értékesítésével elorozó BYD is megkapja azokat az állami támogatásokat a jakartai kormánytól, amit a többiek, az ország ugyanis tetemes forrásokat fordít arra, hogy magához csalogassa a szektor szereplőit.
Ezen a piacon pedig a BYD egyértelműen domináns szereplővé szeretne előlépni, de ettől még jó messze van. A nevét mindenesetre már ismerik, hiszen a cég elektromos buszokat és taxiflottát is szállított indonéz megrendelőinek. A TransJakarta, a K9 tömegközlekedési vállalat és a Blue Bird taxik is BYD-alapokra épülnek – jegyzi meg a Jakarta Global.
A TransJakarta 30, a K9 22 elektromos BYD buszt üzemeltet. A villanyautó-piacon azonban a kínai szektortárs Wuling Air nevű modellje és a Hyundai Ioniq családja jócskán megelőzi. A helyi autóipari lobbiszervezet (Gaikindo) adatai szerint tavaly január és augusztus között a Hyundai Ioniq 5 Signature Extended modell volt a legnépszerűbb 3800 darabos eladással, messze leszakadva, 2100 darabbal követte a Wuling Air EV Long Range kisautó.
Ebből is látszik, hogy maga a piac robbanásszerű fejlődés előtt áll, tekintve, hogy az elektromos autók aránya alig éri el az 1 százalékot a 275 milliós országban. A villanyautó-értékesítésben az ázsiai átlag 2 százalékos, a világátlag pedig 14 százalékos, azaz van honnan feljönniük az indonézeknek.
https://www.youtube.com/watch?v=8CjOLM8WDkM&pp=ygUDQllE
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.