BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A BKK szerint a budapestiek többsége elégedett a közösségi közlekedéssel

A BKK legfrissebb reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a budapestiek többsége elégedett az általuk nyújtott szolgáltatásokkal, és javult a személyes biztonságérzetük.

Az elérhetőséggel, az utastájékoztatással és a BKK munkatársaival a legelégedettebbek a budapesti közösségi közlekedést használók, de az is fontos számukra, hogy megbízható és gyors a társaság szolgáltatása. A Budapesti Közlekedési Központ legfrissebb reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a válaszadók 80 százaléka jó ár-érték arányúnak tartja a szolgáltatást, és elégedett a fővárosi fejlesztésekkel is: 

  • a megújult M3 metróval, 
  • az új autó- és trolibuszokkal, valamint 
  • a Lánchíd felújításával.
Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

Nőtt a fővárosi közösségi közlekedés színvonala

A cég évek óta kiemelt figyelmet fordít a közlekedők visszajelzéseire, és azok alapján fejleszti szolgáltatásait. A közlekedésfejlesztés szempontjából hasznos észrevételek folyamatosan érkeznek a BKK-hoz, a társaság azonban minden évben hivatalos formában, reprezentatív kutatás keretében is kikéri az ügyfelek véleményét. A legfrissebb, ezer fő megkérdezésével készített kutatásban a Budapesten vagy az agglomerációban élők és rendszeresen közösségi közlekedést használók osztották meg a szolgáltatással kapcsolatos tapasztalataikat.

A rendszeresen közösségi közlekedést használók körében tízből kilenc utas elégedett a BKK szolgáltatásaival.

Ez az eredmény ráadásul 4 százalékponttal nőtt az egy évvel ezelőtti felmérésben mértekhez képest.

A válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a közösségi közlekedés színvonala az utóbbi időben javult, és csupán 13 százalék gondolja az ellenkezőjét. 

A kutatás eredménye több különböző értékből tevődött össze:

  1. a legtöbben a közösségi közlekedés elérhetőségével (93 százalék) – tehát azzal, hogy a BKK járatai és szolgáltatásai csaknem mindig és mindenhol hozzáférhetők –, 
  2. a BKK munkatársaival (92 százalék), valamint 
  3. az utastájékoztatással (91 százalék) a legelégedettebbek. 

A korábbi eredményekhez viszonyítva az árszínvonallal és a munkavállalókkal való elégedettség emelkedett leginkább az ügyfelek körében, de jelentősen javult a közösségi közlekedők utastájékoztatással, biztonsággal és komforttal kapcsolatos tapasztalata is.

Érezhető a biztonság fejlődése

A közösségi közlekedők számára különösen fontos szempont a szolgáltatás gyorsasága – ezzel a megkérdezettek 90 százaléka elégedett. Emellett a közlekedés biztonságát is tízből kilencen megfelelőnek tartják, a személyes biztonságérzettel kapcsolatban 4, míg az éjszakai biztonságérzetre vonatkozóan 2 százalékponttal javultak a közlekedők visszajelzései tavaly óta, továbbá kevesebben panaszkodnak agresszív utasokra is. 

Az ügyfelek a közlekedés megbízhatóságával is nagyon elégedettek (91 százalék), az ezzel kapcsolatos eredmények szintén javultak tavaly óta.

A felmérésben részt vevők amellett, hogy általában elégedettek a szolgáltatással, a járműtípusokat tekintve a metrókat szeretik a legjobban, ezt követik a villamosok, trolik és az autóbuszok, továbbá a buszok és a villamosok esetében tartják a legjobbnak a hálózat lefedettségét. A válaszadók több mint háromnegyede elégedett a társaság tavalyi fejlesztéseivel is: a megújult M3 metróval, az új autóbuszokkal, trolibuszokkal, valamint a Lánchíd felújításával. A megkérdezettek úgy vélik, az új buszok bevezetése egyértelműen hozzájárul a közlekedés komfortszintjének növekedéséhez.

A felmérés a BKK munkatársainak megítélését is vizsgálta, a közösségi közlekedők pedig őket pontozták a legmagasabbra. Az ügyfelek több mint 90 százaléka elégedett a BKK munkatársaival (92 százalék), különösen az ügyfélszolgálati munkatársak, valamint a járművezetők magatartásával, de a jegyellenőrök és utaskoordinátorok segítőkészségével kapcsolatban is 4 százalékkal nőtt a pozitívan nyilatkozók száma.

Honnan tájékozódnak a budapestiek?

Ha tájékoztatásról van szó, akkor elsősorban a digitális információs táblákat, a BKK Infót, valamint a járműveken található tájékoztatókat preferálják az utasok és több mint 90 százalékuk elégedett a színvonallal a kutatás tanulsága szerint. Az értékesítésben egyre nagyobb szerepe van a digitalizációnak és az olyan megoldásoknak, mint az idén kétéves BudapestGO vagy a tavaly nyáron az M1 vonalán is bevezetett Pay&GO – előbbivel a közlekedők 93 százaléka elégedett és szinte mindenki hallott az alkalmazásról (94 százalék), míg a Pay&GO esetében a szolgáltatást használók 88 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elégedett.

Nemcsak a szolgáltatás színvonalával, hanem az árakkal kapcsolatos elégedettség is nőtt (82 százalék) tavaly óta, szinte minden termék árával nagyobb az elégedettek aránya az előző évhez képest.

Az ügyfelek közül tavalyhoz viszonyítva még többen gondolják úgy, hogy a kínálat teljesen lefedi a közlekedési igényeit, tízből heten pedig jó ár-érték arányúnak tartják a fővárosi közösségi közlekedést.

A BKK által készített kutatásból kiderült, hogy a közösségi közlekedés használatának legfőbb oka, hogy könnyen elérhető, gyors, kényelmes és megbízható szolgáltatásról van szó. A pozitív visszajelzések mellett természetesen vannak olyan szempontok, amelyekkel kapcsolatban további fejlesztéseket várnak a társaságtól az utasok. A megkérdezettek szerint az új, modern buszok számának növelésével még megbízhatóbbá válhatna a szolgáltatás, továbbá a legtöbbek komfortérzetét továbbra is a zsúfoltság zavarja (46 százalék), de a közlekedési eszközök tisztaságán (32 százalék) is lenne mit javítani az utasok szerint.

Március elsejétől érvényesülhet Lázár János akarata: a Volán-, a HÉV- és a MÁV-járatokon elfogadja az állam a Budapest-bérletet, cserébe a Fővárosi Önkormányzatnak el kell fogadnia az országbérletet és a vármegyebérletet a főváros által működtetett összes tömegközlekedési eszközön.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.