A BYD a magyarországi, Szegeden épülő üzemét egy újabb európai EV-befektetés követheti, amelynek helyszínéről 2025-ig fognak dönteni – jelentette be csütörtökön Michael Shu, a kínai vállalat ügyvezető igazgatója.
A vállalat még tavaly decemberben közölte, hogy Magyarországon építene egy elektromosautó-gyárat, és ezzel az első nagy kínai autógyártóvá válna, amely gyártóbázissal rendelkezik Európában. Hszi Csin-ping magyarországi látogatásával párhuzamosan pedig Shu most bejelentette, hogy ezt egy újabb üzem követheti a kontinensen.
2030-ra vezető EV-gyártóvá szeretnénk válni Európában, a magyar fogadtatásból és a beruházásunk eddigi állapotából ítélve pedig minden okunk megvan az optimizmusra
– jelentette ki a BYD ügyvezető igazgatója.
A magyar kormány erőfeszítéseinek köszönhetően hazánk az utóbbi években Kína fontos kereskedelmi és befektetési partnerévé vált, ellentétben sok más uniós tagállammal, ami miatt jelenleg több nagy ázsiai akkumulátor- és EV-gyár építése folyik Magyarországon.
A CATL 7,3 milliárd eurós debreceni akkumulátorgyára például kiváló infrastrukturális alapkő ahhoz, hogy 2025-ben a BYD ismét beruházzon az országba.
Friss bejelentést tett a BYD: félmillió autót dob piacraA kínai BYD évi 500 ezer autót tervez gyártani Üzbegisztánban 2027-re. A 2003-ban alapított BYD Auto az egymilliós darabszámot 2021 májusában érte el. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.