A PDD Holdings bevételei 2024 első negyedében ismét felülmúlták a piaci várakozásokat, miután a tulajdonában lévő Temu, valamint annak testvérvállalata, a Pinduoduo e-kereskedelmi platformok az év első három hónapjában is rengeteg új vásárlót csábítottak el alacsony áraikkal – derült ki a cég szerdán kiadott jelentéséből.
Bár csak pár éve indultak el a kínai piacon, a Temu és a Pinduoduo rövid időn belül hatalmas népszerűségre tettek szert, mivel az áraik olyan alacsonyak, hogy még hazai versenytársaikat is megszégyenítik. Ez a stratégia pedig eddig ki is fizetődött: a felhasználók számával az eladások is meredeken elszálltak.
A vállalat bevétele 86,81 milliárd jüan – közel 12 milliárd dollár – volt az első negyedévben, szemben az elemzők 75,66 milliárd jüanos becslésével.
Eközben pedig a PDD nettó nyeresége 28 milliárd jüanra emelkedett az egy évvel ezelőtti 8,1 milliárd jüanról.
A kínai fogyasztóknak, akik az ingatlanszektor összeomlása és a gazdaság egyre nagyobb problémái miatt jelentős pénzügyi gondjai vannak, gyakran a Pinduoduo az egyetlen hely, ahol be tudnak vásárolni, mivel ilyen olcsó termékeket még a belföldi piacon sem lehet máshol találni.
Az alacsony árak pedig a nyugati vásárlókat is elcsábították, így a Temu alig több mint egy év alatt az egyik legnépszerűbb e-kereskedelmi platformmá vált a világon.
Bár csak 2022 szeptemberében indult el, a kínai e-piactér az Egyesült Államokban és Európában is azzal fenyegeti a piac korábbi királyait, az Amazont, az Alibabát és a szintén nemrég betörő Sheint, hogy letaszítja őket a trónjukról.
Ez a villámgyors siker a nyugati hatóságok figyelmét is felkeltette, közelmúltban több esetben is vizsgálatot indítottak a vállalat ellen, például az agresszív marketingkampányai és a platformra tömegesen jellemző átverések miatt.
S bár a kínált termékek kétségtelenül olcsóbbak, mint szinte bárhol máshol a világon, azok minőségével gyakran súlyos problémák vannak, a megérkező csomagokban pedig gyakran nem a megrendelt cikkek találhatók meg.
Súlyos vádak a Temuval szemben: manipulálja a fogyasztókat a kínai óriásBepanaszolták a Temut az Európai Uniónál csütörtökön, mert a vállalat megsérthette az online kereskedelemre vonatkozó szabályokat. A panasz szerint a Temu manipulálja a felhasználókat, hogy minél többet költsenek, valamint nem látható át, hogy mi alapján ajánl nekik termékeket. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.