Sokakat már az is eléggé bosszantja, ha a közösségi média hírfolyamában reklámokat lát, ez az élmény pedig az Instagram-felhasználók számára hamarosan még elkeserítőbbé válhat – írta a MailOnline.
A Meta ugyanis megerősítette, hogy
most tesztel egy olyan funkciót, amely átugorhatatlan hirdetéseket vezet be a felhasználók Instagram-hírfolyamába.
Úgy tervezik kivitelezni az új, felháborodást kiváltó döntést, hogy a hirdetéseken időzítő jelenne meg, amely megakadályozza, hogy a felhasználó a teljes idő leteltéig tovább tudjon görgetni, hasonlóan a YouTube-hoz.
Az Instagram által „reklámszünetnek” nevezett funkciót először a hét végén vette észre az egyik felhasználó, aki „hülyeségnek” nevezte a változást. A közösségi médiában pedig sok dühöngő Instagram-felhasználó már azzal fenyegetőzik,
ha a változás véglegessé válik, teljesen kilép a közösségimédia-platformról.
A felhasználók szerint a hirdetések legfeljebb 10 másodpercig tartanak, és megakadályozzák a görgetést a teljes időtartam alatt. A hirdetésben található információs gombra kattintva egy üzenet jelenik meg az Instagramtól: reklámszünetet lát. Az üzenet így folytatódik: a hirdetésszünet a reklámok Instagramon való megtekintésének új módja.
Ellentétben a YouTube-bal, amely minden általa generált hirdetési dollár 55 százalékát adja az oldalra videókat feltöltő tartalomtulajdonosoknak, az Instagram és a legtöbb más közösségi alkalmazás sokkal de sokkal kevesebbet költ. Továbbra is elvárja, hogy a legtöbb felhasználó ingyen adjon neki fényképeket és videókat.
Az Instagram nagyon gyorsan nőtt a Meta tulajdona alatt. Mint ismert, még 2012-ben a Meta – akkor még Facebook – egymilliárd dollárt fizetett az alkalmazásért, amikor az még egy maroknyi alkalmazottal működő, bevételmentes fotómegosztó vállalkozás volt. Most a Facebook korábbi termékvezetője, Adam Mosseri vezeti.
A Meta
keresett az Instagram reklámbevételeiből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.