A decemberi történelmi csúcsot átadta a múltnak a BYD, amely a múlt hónapban 341 658 új generációs (NEV) autót értékesített, ami az esetében elektromos autókat (NEV) és tölthető hibrideket (PHEV) jelenti, mivel a kínai autógyártó a harmadik idetartozó zöldkategóriában, azaz az üzemanyagcellás autók készítésében nem érdekelt, ahogy immár több mint két éve csak belső égésű motorral szerelt autókat sem gyárt.
Igaz, a rekorddöntés nem volt túl ütős: a decemberi csúcs 341 043 volt, ezt alig több mint félezerrel lépték túl. Éves összevetésben viszont mutatós, 35 százalékos bővülést értek el, tavaly júniusban 253 046-nál állt meg a számláló, míg most májushoz képest 3 százalékos volt az előrelépés.
A két járműkategóriában eltérő irányú mozgás tapasztalható, a BYD 145 179 darab elektromos autót értékesített, ez éves összevetésben 13,2 százalékkal több, májushoz viszonyítva viszont majd 1 százalékos volt a csökkenés, ami ugyan nem számottevő, de rávilágít a villanyautók piacán eluralkodott bizonytalan hangulatra, amit a kínai–EU vámvita csak kiélezhet a jövőben. Mint ismert, az Európai Bizottság a Kínában gyártott elektromos járművekre
ideiglenes vámot vet ki a szokásos 10 százalékos vámon felül. A büntetővám július 4-étől hatályos, ám a vámot a novemberi végső döntés meghozataláig nem kell megfizetni, elég hozzá egy bankgarancia felmutatása. Az importőrök és a EU vámhatósága akkor számol el egymással, de addig rengeteg ponton változhat a helyzet, lehet, hogy a Kína és az EU kiegyezik döntetlenben.
A plug-in hibridekkel más a helyzet, a kategória visszanyerte a népszerűségét,
a BYD egy olyan modellt is bemutatott nemrég, amely egy feltöltéssel és normál tankkal 2000 kilométert is képes megtenni egyhuzamban.
A PHEV-autókból júniusban 195 032 darabot adott el a BYD világszerte, ez éves alapon 58, havi alapon 6 százalékos növekmény. A Szegeden hatalmas autógyárat építő BYD sorozatban negyedik hónapja ad el egyre többet a tölthető hibridekből.
Még egy fontos adat: a BYD júniusban 26 995 autót exportált, ez az egy évvel korábbinál 156 százalékkal több, viszont májushoz képest 28 százalékos visszaesés.
Mintha a vámvita körüli asszók köszönnének ebben vissza, de minden bizonnyal másról van szó, mert a céget deklaráltan hidegen hagyják a büntető intézkedések, ráadásul az esetében alkalmazták a legalacsonyabb, 17,4 százalékos vámkulcsot, amivel még a nyereséges kategóriában tudja tartani az Európai Unió piacra szánt autóit. A 7,9 százalékos exportarány magasnak nem, a dinamikus terjeszkedési tervekhez képest pedig kifejezetten alacsonynak mondható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.