A tisztán elektromos autók iránti kereslet visszaesett Kínában, erre utalnak a BYD és több más gyártó által közzétett júliusi értékesítési adatok. A Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) múlt héten publikált előzetes becslése szerint a villanyautókkal, a hibridekkel és az üzemanyagcellásokkal jellemzett újgenerációs kategóriában (NEV) 860 ezer autó találhatott gazdára Kínában, ez gyakorlatilag a júniusi forgalommal azonos mennyiség lehet.
A teljes piacra 1,73 millió darabos becslést adtak ki, ez 2 százalékos havi csökkenésnek felel meg, lekövetve a gazdasági növekedés lassulását és a fogyasztók költekezési hajlandóságának romlását.
Peking nem véletlenül növelte kétszeresére a múlt héten az autócseréhez nyújtott állami támogatást. E szerint átszámítva egymillió forintnyi ingyen pénzhez is juthat, aki régi környezetszennyező autóját korszerűbbre váltja. Az intézkedés egy szélesebb, 41 milliárd dolláros fogyasztásösztönző csomag részeként született.
Hivatalosnak tekinthető forgalmi adatok csak a jövő hétre várhatók, de a legtöbb gyártó szokás szerint már publikálta havi értékesítési adatait. Sok meglepetés nincs, a Szegeden óriásgyárat építő világelső villanyautó-gyártó, a BYD toronymagasan vezet, és új rekorddal zárta a múlt hónapot.
A BYD NEV-eladásai júniushoz képest 10,5 százalékkal, 342 383 darabos rekordszintre nőttek, az immár sorozatban ötödik hónapja új csúcsot felállító tölthető hibrid (PHEV)-eladásoknak köszönhetően.
Az egy évvel korábbi darabszámot 30 százalékkal haladták meg az értékesítések, a júniusit viszont csak szerény 0,2 százalékkal, azaz 725 autóval, de a csúcsdöntéshez ennyi is elegendő volt.
A BYD 2022 márciusában hagyott fel a robbanómotoros autók gyártásával, haszonjárművekből pedig havi 1500 darab körüli mennyiségben szerel össze. Jó hír, hogy alacsonyan tartották a bázist, amit így augusztusban is könnyen túl lehet majd szárnyalni.
A teljes eladott mennyiségen belül a villanyautók (BEV) 130 ezerrel képviseltették magukat, ez 3,6 százalékkal kevesebb a júniusi adatnál, míg az egy évvel korábbitól 10,4 százalékkal marad el. Azaz a tisztán elektromos autók iránti kereslet Kínában is visszaesőben van.
A 210 799 eladott PHEV 8,1 százalékos havi, és 66,9 százalékos éves növekménynek felel meg. Összesen 30 014 autót exportáltak, ez 65 százalékos évi, és 11 százalékos havi pluszt takar. Az idei első hét hónap statisztikája szerint a BYD
értékesített. A sanghaji Gigafactoryjából a Model 3-asokat és Model Y-okat ontó Tesla szokásához híven ömlesztve közölte az értékesítési adatait, úgyhogy az majd a negyedéves beszámolójából derülhet ki, hogy a júliusi 74 117 darabos kontingensből mennyit adtak el helyben.
Ez egyébként 4,4 százalékkal több a júniusinál. Az év eddigi termése 500 740 darab eladott kínai Tesla, ez éves összevetésben 7,4 százalékos csökkenésnek felel meg.
A kíni NEV-piacon a júliust a Geely csoporthoz tartozó, a luxuskategóriát képviselő Zeekr villanyautó-gyártó szenvedte meg a legjobban, júniushoz képest 22 százalékkal kevesebb autót, 15 655 darabot adott el.
A gyártói közlések alapján a kínai NEV személyautó-eladásokban a következő volt a júliusi rangsor:
BYD: a luxusból sosem elég – itt a kínai supercarA kínai autógyártónak már három luxusmárkája is van: a társaság a supercar kategóriában napokon belül debütál a közel százmillió forintos Yangwang U9-es modellel. A Ferrari és a Lamborghini is felkötheti a gatyáját – a BYD már nekik is konkurencia. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.