Feladja kaliforniai központját az állam túlzottan zöld politikája miatt és a texasi Houstonba teszi át a székhelyét a Chevron, év végéig be is fejezik a költözködést – közölte pénteken az egyik legnagyobb amerikai olajtársaság.
A székhelyét 1870 óta Kaliforniában fenntartó vállalat vezetői többször is figyelmeztették a kaliforniai politikai vezetést, hogy a szigorú környezetvédelmi előírások és az egyéb, nem éppen üzletbarát intézkedések túlságosan megnehezítették az olajóriás üzleti tevékenységét és akadályozzák az új beruházásokat is.
A Chevron mások mellett Elon Musk példáját követi, aki már elköltöztette Kaliforniából a Teslát, a SpaceX-et és az X-et is, miután a Tesla bónuszcsomagja és a woketörvények miatt vitába keveredett a helyi hatóságokkal, amelyek szerint az iskoláknak nem kell tájékoztatniuk a szülőket, ha gyermekük transzneműnek vallja magát.
Musk cégein kívül több száz nagyvállalat vitte a sátorfáját Kaliforniából Texasba, az amerikai olajipar egyik fő központjába, amelyet vállalkozásbarátabbnak tartanak Kaliforniánál – köztük
Így az Egyesült Államok – a zászlaján árválkodó egyetlen csillag miatt magányos csillagnak is nevezett – 28. tagállama a világ egyik legnagyobb gazdaságává vált, megelőzve néhány G7-országot is.
Miután mintegy száz éven át Kalifornia hosszú és gyümölcsöző kapcsolatot ápolt az olajiparral, az 1970-es évek óta fokozatosan egyre szigorúbb szabályokat fogadott el a benzinre, az olajipari engedélyekre és a légszennyezésre az államot ért különböző környezeti katasztrófák, mint például az 1969-es Santa Barbara-i olajkatasztrófa hatására – írja a brit The Telegraph.
A közelmúltban pedig Gavin Newsom az állam demokratapárti kormányzója tavaly bíróság elé állította a Chevront, az ExxonMobilt, a Shell-t, a BP-t és a ConocoPhillipset, amiért azok állítólag „több mint 50 éve hazudnak a fogyasztóknak” az éghajlatváltozásról.
Emiatt az ExxonMobil és a Shell tavaly felhagyott a kaliforniai szárazföldi olajtermeléssel, míg a Chevron visszafogta az új beruházásokat.
A Chevron kaliforniai kőolajtermelése 2018 óta évi 161 millió hordóról 94 millió hordóra esett vissza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.