Ha így megy tovább, a BYD alkalmazottainak száma egy éven belül átlépheti az egymilliós határt, ami nem is lenne meglepő az elektromosautó-gyártó terjeszkedési tempóját látva. A BYD a múlt hét végén köszönthette 900 ezredik munkavállalóját, és a sencseni székhelyű óriásvállalat egészen pontosan 900 608 fővel indította a mostani hetet – ezt Li Jung-fej jelentette be a Weibo közösségi oldalon.
Az idei évet „csak” 703 504 dolgozóval nyitották. A növekmény a Magyarország „második fővárosának” titulált Debrecen teljes lélekszámának felel meg. Abban nincs meglepetés, hogy a BYD ezzel a létszámával a tőzsdén jegyzett 5300 A-kategóriás kínai vállalat között toronymagasan vezet, a második helyezett jelenleg a JingDong Mall, közismertebb nevén a JD.com kiskereskedelmi lánc, amelynek az év eleji adatok szerint 517 ezer munkavállalója lehet.
Őket a China Mobile és az Agricultural Bank of China követi 452, illetve 451 ezres állománnyal. A helyzet közöttük mára változhatott, de a BYD négyszázezres előnyét aligha adja le egyhamar. Feljebb viszont nincs számára út, a State Grid Company of Chinával, azaz a helyi villamosművekkel nem vetekedhet, nála 1,72 millióan keresik a kenyerüket.
A járműszektorba a Qinchuan autógyártó 2003-ban történt megvásárlásával beszálló BYD kiemelt hangsúlyt fektet kutatás-fejlesztésre, e területen most 110 ezren dolgoznak náluk, közülük ötvenezret az elmúlt két évben vettek fel. A mérnök-technikusok állománya az év eleje óta hatezerrel nőtt, míg a fizikai dolgozóké csaknem 190 ezerrel.
Gyakorlatilag minden nyolcadik BYD-dolgozó a K+F-et erősíti, ami a technológiai versenyelőny megteremtésében hatalmas segítségükre van.
A BYD saját számításai szerint a világ legnagyobb mérnökgárdájával rendelkezik, külső szemlélő számára kétséges lehet, hogy ennyi embernek egyáltalán tudnak-e értelmes feladatot adni. Mindenesetre a BYD a bevételeinek mintegy 15 százalékát emésztik fel a foglalkoztatási költségek. A többi között
márkákat magába foglaló csoportnak az idén is jól fut a szekere, az augusztussal lezárt időszakban 2 328 449 darab elektromos autót és tölthető hibridet (PHEV) értékesített, ami 29,9 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A napokban kisebbfajta vihart kavart és árfolyam-erősödést váltott ki a Morgan Stanley elemzője, Tim Hsiao jegyzete, amelyben egy BYD-nél lezajlott szakmai tájékoztatóra apellálva azt írta, hogy a BYD az idei tervét 3,62 millióról 4 millióra emelte. Ez azt jelenti, hogy az év utolsó négy hónapját átlagosan 420-420 ezer darabos értékesítéssel kellene zárniuk a cél biztos eléréséhez.
Magyarán halmozni kellene a rekordokat. Utóbb Li Jung-fej cáfolta, hogy ilyen kijelentés elhangzott volna az elemzőkkel folytatott beszélgetésen, de Hsiao nem helyesbített a témában.
A BYD-vel kapcsolatos friss hír, hogy a cég kivásárolta a Mercedes-Benzt kínai közös vállalatukból, a Denza luxusautókat gyártó Shenzhen Denza New Energy Automotive Co. Ltd. vegyesvállalatból, azaz a BYD a tavalyi 50-ről 90 százalékra történt befolyásnövelés után a maradék 10 százalékra is rátette a tenyerét. A 2011 februárjában alapított Denza az első nyolc hónapban 79 894 autót értékesített.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.