Amikor az NKM Nemzeti Közművek Zrt. a téma, kettő szót igyekszünk mindig elkerülni: az egyik a közműholding elnevezés, a másik a fogyasztó – mondta előadásában a cég vezérigazgatója, Hiezl Gábor a Világgazdaság Energiastratégia 2018 című konferenciáján. A fogyasztó ugyanis eltűri az adott helyzetet, nincs választási lehetősége, viszont az NKM-nek ügyfelei vannak. Szemléltette a különbséget kiemelte, hogy „az ügyfél az más, mint a fogyasztó, igényei vannak, van választási lehetősége”.
2018 végén ott tartunk, hogy Magyarország tizedik legnagyobb árbevételű cége vagyunk – mondta a vezérigazgató, aki szerint általában a lakossággal szokták azonosítani a holdingot, pedig pedig vannak céges ügyfeleik is.
Az NKM ma a legnagyobb ügyfélszámmal és országos lefedettséggel rendelkező energiapiaci közműszolgáltató.
A közműholding az elmúlt években alakult át mai formájává, a vállalat ezen a néven tavaly szeptember óta tevékenykedik. Első tapasztalatuk az volt, hogy nagyon gyorsan nőttek nagyon nagyra: ahány vállalat került be a holdingba, az annyiféle cég, az ügyfelektől a vállalati kultúráig nagyon heterogén tudás és jelenséghalmaz került be – fogalmazott Hiezl Gábor. Elmondta, hogy minden dimenzióban egységes rendszert szeretnénk felépíteni.
A működésoptimalizálási programjuk kapcsán kiemelte, hogy
a fogyasztók, az ügyfelek kerültek a fókuszba.
Optimalizálják az ügyfélkapcsolati tevékenységüket, amelynek érdekében egy új céget is létrehoztak, amiben már 1200-an dolgoznak – nem csak a holdingnak, de más cégeknek is vállalnak ügyfélkapcsolati szolgáltatásokat.
Az alapvető működési vezérfonal az ügyfélélmény nyújtása – a proaktív eszközstratégia középpontjában a fogyasztó áll, a klasszikus üzemeltetéstől elmozdulunk a változó világ és vele együtt a változó fogyasztói igények felismerése és kielégítése irányába – közölte a vezérigazgató. A kihívások között említette, hogy az eszközstratégia megvalósításának legnagyobb kihívása az építő- és villamos iparági munkaerőhiány, ami alvállalkozói kapacitáshiányban is tetten érhető.
Ügyfeleik igényeinek megismerése mentén integrált digitális ügyfélkiszolgálást hoztak létre. Jelenleg kizárólag online még kevesen (17 százalék) intézik ügyeiket, a többség (57 százalék) továbbra is offline keresi fel az NKM-et – a maradék 26 százalék online és offline is kapcsolatban áll a holdinggal – derült ki az előadásból.
Az Energiastratégia 2018 című konferenciáról készült tudósításokat itt találja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.