Ugyanaz a társaság, a Duna Aszfalt Zrt. termeli majd ki a két új paksi atomblokk közül a második építéséhez szükséges talajt is, amely e munkát a leendő első bloknál is elvégezte. A társaságtól kapott tájékoztatás szerint a munka nemcsak hatalmas, hanem összetett is. „A kivitelezés járulékos munkái a régészeti szakfelügyelet mellett a már meglévőkön túl az ideiglenes szállítóutak kiépítése, valamint rézsűfelületek kialakítása és geotextíliával való bevédése is. A munka tervezett megkezdése a nyári hónapokban indulna, és az előző projektrészhez hasonló ütemezéssel lehet számolni” – válaszolt a Világgazdaságnak a Duna Aszfalt Zrt.
Lapunk azt követően kereste meg a céget, hogy az Országos Atomenergia Hivatal (OAH) hozzájárult az új blokk előkészítő földmunkáinak elvégzéséhez is, de eddig nem volt ismert, hogy a küszöbönálló földmunkát is ugyanaz a társaság végzi-e majd, mint az előzőt.
A vállalat felidézte, hogy az 5. blokkal kapcsolatos munkát 2022 novemberében fejezte be határidőre és az elvárt legmagasabb minőségben:
„Ezen sikeres befejezett munka kapcsán kapott megkeresést a Duna Aszfalt Zrt. a munkálatok második szakaszának, a 6. blokk alatti terület 5 méteres szintig történő kitermelésére.”
A megkeresést a piac meghatározó mélyépítő vállalataként kiemelkedő fontossággal kezelik, és ennek tükrében készítik el ajánlatukat. Mivel az ajánlatkészítés jelen pillanatban is zajlik, ezzel kapcsolatban még nem tudtak részletekkel szolgálni.
Ismertették viszont magát a feladatot. Eszerint
Hasonló volumenről lesz szó, mint az 5. esetében, amikor
több mint 600 ezer köbméter talajt kellett megmozgatni.
Ez jelentős gépszükségletet is igényelt még a nagy kapacitásokkal rendelkező, a hazai útépítésben piacvezető cégtől is.
A ma működő négy blokkon felül építendő 5. és 6. atomblokk mindegyike 1200 megawattos lesz. A kivitelező az orosz Atomsztrojexport, a beruházás mintegy tízmilliárd euróba kerül, az átadást az évtized végére tervezik. Az új atomerőműre a ma működő paksi blokkok majdani felváltása, a karbonmentes energiatermelés hazai arányának növelése és a növekvő energiaigények miatt van szükség. A megvalósítást azonban megnehezítik az Ukrajnát megtámadó Oroszország elleni szankciók, illetve azok következményei. Most éppen az ukrán miniszterelnök szeretné, ha szankció alá kerülne a Paks II. projekt is.
A Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. saját tőkéje tavaly 79 milliárd forintról 85,8 milliárd forintra nőtt, több gazdálkodási mutatója azonban romlott, mindenekelőtt az adózott eredménye csappant meg: 20,4 milliárd forintról 11,8 milliárdra. A társaságnak közvetlenül húsz vállalkozásban van tulajdonrésze, ezen belül tízben 100 százalékos. Honlapja szerint a legutolsó szerzeménye a Horseradish Gazdasági Szolgáltató Kft., amelynek tavaly októberi megvásárlásával kisebb-nagyobb hányadokhoz jutott még a Dömper, a Pannon-Doprastav, a Pantunnel, a Hidro-Duna, a Dovas, a Domasz és az Innovia kft.-kben is.
215 milliárd forintos árbevételének döntő hányada a közlekedéshez kapcsolódó munkavégzésekből származott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.