BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az E.ON cége tiszta vizet öntött a pohárba, és erről értesítette is az ügyfeleit

Talán nem minden lakossági ügyfél tudja, hogy alapértelmezésben mit várhat el az őt kiszolgáló áramhálózati társaságtól, és mit nem. Az E.ON csoporthoz tartozó Elmű Hálózati Kft. úgy döntött, eloszlatja a kételyeket.

Nem tudni hányan, de vélhetőleg igen kevesen bogarásszák az áram- vagy gázszolgáltatójuk üzletszabályzatait, így azzal sem lehetnek tömegek pontosan tisztába, hogy milyen garantált szolgáltatásokra tarthatnak igényt. Az E.ON csoport tagja, az Elmű Hálózati Kft. viszont kiértesítette a lakossági ügyfeleit arról, hogy mi az a tizenhárom dolog, ami alapértelmezésben jár nekik.

20160321_2006_SZM
A gyors hibaelhárítás az egyik garantált szolgáltatás.
Fotó: Szabó Miklós / Mediaworks

 

Gyorsan meg kell szüntetni az áramkimaradást

A vállalat garantált szolgáltatásait felsoroló listán az első talán egyben a legfontosabb is a kimaradt áramszolgáltatás visszaállítására vonatkozik. Ha az eset egy felhasználási helyet érint, akkor a munkára az elosztónak (áramszállító társaságnak) a bejelentés vételétől számítva 6 órája van, de ha a hiba 50 ezernél több lakosú település belterületén és munkanapon keletkezett, akkor 4 órán belül kell rendezni a problémát. Szintén 6 óra van a munkára a kisebb, 5 ezer és 50 ezer közötti lakosú települések belterületén munkanapokon, és 8 óra ünnepnapokon. Az 5 ezer fősnél kisebb településeken munkanapokon 8 órán belül, hétvégén vagy ünnepnapokon 12 órán belül kell visszaállítani a szolgáltatást. Még több ideje, 12 órája van a külterületen a szolgáltatónak. Ha a hibát 20 óra után jelentik be, akkor a garantált javítás megkezdése 7 és 10 óra, külterületen 7 és 11 óra között történik.

Hosszabb idő alatt lehet visszaállítani a szolgáltatást, ha a kiesés több felhasználási helyet érint. Amennyiben az időjárás nem szélsőséges, akkor egyszeres hiba esetén a bejelentés vételének időpontjától számítva 12 órán belül, többszörös hiba esetén 18 órán belül meg kell történnie a javításnak. 

Az egyszeres és a többszörös hiba esetén is kétszeres kötbért fizet az Elmű, ha a szolgáltatás 24 óránál hosszabb ideig szünetel, 36 óra után pedig már háromszorost. A felhasználók minden további eltelt 12 óráért ismét jogosultak kötbérre.

Ám, ha szélsőséges az időjárás, akkor a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) határozatában, illetve az engedélyes üzletszabályzatában leírtak szerint kell eljárni. (Vagyis mégsem úszható meg az üzletszabályzat elolvasása.)

Mielőbb válaszol a vállalat a felhasználónak

Eltérő határidő vonatkozik a felhasználóktól, vagy a csatlakozni kívánóktól, kereskedőktől és más jogosultaktól érkező kérdésekre adandó válaszokra. Ha az érdeklődés kisfeszültségű csatlakozásra vonatkozik, de nincs szükség helyszíni felülvizsgálatra, akkor a cég 8 napon belül válaszol. Minden más esetben 30 napon belüli tájékoztatásra vállalt garanciát, illetve arra, hogy 15 napon belül közli, mikor küldi az érdemi választ.  

Természetesen szerepel a listán az új felhasználási hely bekapcsolása vagy a teljesítmény bővítése is. Ez a MEKH határozatában, illetve az üzletszabályzatában leírtak teljesítésétől számított 8 munkanapon belül történik meg. Felhasználó oldalról szintén alapértelmezés az a pont, amely szerint az Elmű tartja magát a már egyeztetett időpontokhoz, amelyek időtartama 4 óránál nem lehet hosszabb. Ha a vállalattól dokumentáltan tájékoztatást kér valaki a villamosenergia-ellátással kapcsolatban, arra a beérkezéstől számított 15 napon belül érdemben választ ad.

Szólni kell, ha áramszünet lesz

A vállalat a tervszerű beavatkozással együtt járó üzemszünetről a felhasználói csoportokat az üzletszabályzatban előírt módon, a következő határidők betartásával értesíti:

  • A 200 kVA teljesítmény alatti rendszerhasználók esetében 15 nappal a munkavégzés megkezdése előtt;
  • A 200 kVA és azt meghaladó teljesítmény feletti rendszerhasználókat 30 nappal a munkavégzés megkezdése előtt.

Garantált szolgáltatás továbbá a feszültségpanaszok kivizsgálása. Ilyen panasz esetén a vállalat 10 munkanapon belül kapcsolatba lép a felhasználóval, további 5 munkanapon belül megkezdi a mérést, majd a mérés befejezése utáni 15 napon belül tájékoztatja a felhasználót.

Minimális lehet a feszültségingadozás

A szolgáltató garantálja, hogy a kisfeszültségű felhasználási hely csatlakozási pontján a névleges feszültség +/-7,5 százalékos tartományban marad a „normál állapotú egyhetes mérése alatt a nap bármely 10 percére átlagolt értékek 95 százalékában.” A legnagyobb feszültségnövekedés nem haladhatja meg a névleges feszültség 115 százalékát, a feszültségcsökkenés pedig a 80 százalékát, 1 perces átlagban. 

A jogosnak minősült számlatúlfizetést a vállalat a jogosságának megállapítása utáni 8 napon belül a visszatéríti. 

Ha a felhasználó kéri, akkor a szolgáltató 15 napon belül a helyszínen ellenőrzi a villanyórát, szükség esetén lecseréli. Amikor pedig igazolja a felhasználó, hogy hiánytalanul rendezte a felhalmozott tartozását, akkor a szolgáltató 24 órán belül visszakapcsolja a szolgáltatást. Ám, amennyiben nem volt jogszerű a kikapcsolás, akkor a szolgáltató a konkrét esettől függően 5 ezertől 30 ezer forintig terjedő kötbért fizet. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.