A TikTok keresőjének használata lesz az evidens a jövőben, legalábbis a Z generáció online szokásai szerint. A fiatalok mindig is lázadtak a szüleik szokásai ellen, és ez hatványozottan igaz az online jelenlétre. A fiatalok maguk mögött hagyták a Facebookot, amikor az idősebb generációk is aktívak lettek a platformon, de ezek a trendek megfigyelhetők az öltözködésben vagy a hajviseletekben is. A Google használata a jelek szerint hamarosan követheti a trapéznadrágot a feledés homályába.
A Z generáció számára az első számú közösségimédia-oldal a TikTok lett, és az látszik, hogy böngészőként is ezt a platformot használják. A fiatalok, ha Olaszországba utaznak, akkor előbb tájékozódnak az olasz éttermekről a TikTok-keresőn keresztül, mint a Google segítségével.
A Cloudflare webbiztonsági és teljesítményszolgáltató cég már 2021-ben arról számolt be, hogy a TikTok használata megelőzte a Google-t a keresések számában.
A kínai platformot világszerte több mint egymilliárdan használják aktívan, és a felhasználóbázisa rohamosan növekszik
– írta az Euronews. Mivel egyre több a tartalom az oldalon, így a Z generáció mind több kérdésben találhat választ a segítségével, mint a hagyományos keresőmotorokkal.
Tavaly nyáron a Brainstorm Techconference eseményen a Google alelnöke, Prabhakar Raghavan arról beszélt, hogy a cég belső vizsgálatai szerint
a fiatalok 40 százaléka amikor éttermet keres, akkor nem a Google Térképet vagy a Google keresőt használja, hanem a TikTok-keresőt vagy az Instagramot.
A szakember szerint ez azt mutatja, hogy az online információgyűjtési szokások átalakulóban vannak, és a vizualitásban gazdag tartalmak felé fordul a közönség. A Google menet közben többfrontos támadás alatt áll. A Bing nevű kevésbé népszerű keresőmotor a ChatGPT-vel kiegészítve egyes tesztek szerint jobb teljesítményt nyújt, ez pedig komoly fejfájás lehet a cégnek.
A TikTok keresőmotorként való használata több előnnyel jár. Naprakész és gyors információt szolgáltat. A kevesebb mint egyperces videókat gyorsabban fel lehet dolgozni, mint egy hosszabb cikket. A platform mögött rejlő algoritmus kitanulja a felhasználó szokásait, és a találatokat úgy alakítja, hogy az a legjobban passzoljon a használójához.
Költő, programozó, randiguru és szakács egyben: letaszíthatja trónjáról a Google-t a ChatGPT?Ha információra van szükségünk, a Google-t hívjuk segítségül. A ChatGPT azonban válaszokkal szolgál, nem csak adatokkal, mégpedig emberi stílusban. A mesterséges intelligencia alapjában változtathatja meg, ahogy keresünk az interneten és ahogy az adatokat fogyasztjuk. |
Kutatások szerint a Z generáció jobban megbízik a TikTokban, mivel a személyre szabott információgyűjtést hitelesebbnek érzi.
Ez a személyre szabás rendkívül vonzó és szórakoztató felhasználói élményt eredményezett, és ez arra készteti a felhasználókat, hogy még többért térjenek vissza. Ezenkívül a TikTok a barkács-oktatóanyagok, divat- és szépségtippek, valamint egyebek központjává vált, így kiváló forrása a felhasználóknak új termékek, ötletek és trendek felfedezésére
– mondta a Software Test Tips alapítója és vezérigazgatója, Abdul Rahim. Hozzátette, hogy emiatt viszont rendkívül veszélyes is a TikTok. Az algoritmus úgy működik, hogy a lehető leghosszabb ideig a képernyő előtt tartja a felhasználót, akinek így nincs ideje a megszerzett információk ellenőrzésére. A Z generáció sokszor bármit elhisz, amit a TikTokon lát. Ráadásul a felület tulajdonosa, a kínai ByteDance nem bünteti a félretájékoztatást, így a platformon bárki terjeszthet hazugságokat.
Vannak szakérők, akik elismerik a TikTok térnyerését, de nem hiszik, hogy keresőmotorként bármikor is átveheti a Google helyét.
A TikTokon nem lehet olyan aprólékosan szűkíteni a keresést téma vagy földrajzi terület szerint, mint egy igazi keresőmotorban
– mondta a One Twelve Agency digitális marketingcég társalapítója és ügyvezető igazgatója, Hannah Campbell. Hozzátette, hogy a Z generációnál idősebbek nem fognak TikTokra váltani, illetve hogy a fiatalok is használják a Google-t a kínai alkalmazás mellett. Azt is ki kell emelni, hogy a Google nem ül ölbe tett kézzel, miközben csökken az előnye a TikTokkal szemben. Folyamatosan fejlesztik a keresőmotor képességeit, hogy tarthassák a lépést a konkurenciával – erről az Origo is írt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.