BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Több évtized után végleg elszállították Zugliget két emblematikus villamosát a libegő lábától

A két 58-as villamost 1983-tól a zugligeti kemping recepciójaként és büféjeként használták.

Az Északi Járműjavítóba szállították kedden azt a két darab ezres sorozatú villamos-motorkocsit, amelyek a Zugligeti Libegő völgyállomása közelében álltak erősen leromlott állapotban – közölte a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum. 

Fotó: Közlekedési Múzeum

A közlemény szerint az 1043-as és az 1061-es pályaszámú, ezres sorozatú villamos-motorkocsikat a múzeum gyűjteményfejlesztési programja keretében szállították a Kőbányai úti járműjavítóba. A kormány által támogatott programban a közlekedéstörténet különleges tárgyait és járműveit menti meg az utókor számára a múzeum. Az intézmény célja a jövőben a két erősen leromlott állapotú jármű teljes restaurálása. A járműmatuzsálemek újjászületésüket követően a tervek szerint az Új Közlekedési Múzeumban is megtekinthetők lesznek majd. 

Az ezres sorozatú villamos-motorkocsik a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság legnehezebb járművei voltak, melyeket 1911-ben szereztek be. A teljesen magyar gyártású villamosokból összesen 80 darab készült a Kistarcsai Gép- és Vasútfelszerelési Gyár, illetve a Ganz üzemeiben. Az 1930-as, 1940-es évek fővárosi közlekedésének meghatározó járművei voltak, erős motorjaiknak köszönhetően Budapest legforgalmasabb villamosvonalain közlekedtek 73 éven keresztül.  

A járművek egykor a Budagyöngye és a Zugliget között közlekedő 58-as villamosjárat bejáratott típusai voltak. A két villamos eredetileg favázzal épült, majd 1958–1959-ben acélvázasították őket. 1977-ben befejeződött a villamosvonal működése.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.