Nagy visszhangot kiváltó botrány robbant ki az Amerikai Egyesült Államokban egy, az Amazonon árusított termék miatt: a ruhakampónak álcázott kémkamera annak ellenére nem került ki az Amazon webáruházának termékei közül, hogy sokan aggályukat fejezték ki a termékkel kapcsolatban. Egy nő be is perelte az álcázott kémkamerát gyártó férfit, mondván, hogy kémkedett utána, az Amazontól pedig kártérítést követel.
Az egyik, már eladott termékről olyan kép került elő, amelynek alapján egyértelmű, hogy egy fürdőszobában használták az eszközt – írja az Express.
A vita akkor alakult ki, amikor egy amerikai bíró úgy határozott, hogy
az Amazonnak szembe kell néznie egy perrel, amelyet azért indított egy nő, mert az általuk árusított termékkel filmezték le.
A BBC szerint a szóban forgó nő diák és feltörekvő színésznő volt, aki azt állítja, hogy még gyerekkorú volt, amikor a nyugat-virginiai otthonában titokban lefilmezték. A férfit – aki állítólag a felvételt készítette – bíróság elé állítják az ügyben. A nő ezt követően feljelentést tett az Egyesült Államok kerületi bíróságán. A panaszban a nő elmondta, hogy a kamerát egy törülközőfogasra rögzítették, „nem vonzza magára a figyelmet” felirattal. Hozzátette, hogy szerinte a kamera helytelen használatát már előre lehetett volna látnia az Amazonnak, ezért kártérítést kér a cégtől az eset miatt.
Az Amazon megpróbálta leállítani a folyamatban lévő ügyet azzal a magyarázattal, hogy ők nem felelősek a történtekért. Állítólag a helyszínen többféle kamerát is találtak, amelyek több mindennek is álcázhatók voltak, ezek közé tartozik egy ébresztőóra, egy USB-töltő és egy füstjelző.
Az eszközök leírásai állítólag hangsúlyozták, hogy gyerekek megfigyelésére használhatók, de egyes adatvédelmi szakértők felhívták a figyelmet arra, hogy megsérthetnek néhány törvényt.
Az Amazon nem nagyon engedhetné meg magának az ilyen botlásokat, ugyanis a brit verseny- és piacfelügyeleti hatóság (CMA) független vizsgálatot indított ellene és a Microsoft ellen is annak kiderítésére, hogy káros hatással vannak-e a szabadversenyre az országban. Az Amazon Web Services (AWS) és a Microsoft 2022-ben együttesen 70 és 80 százalék közötti részesedéssel rendelkezett a brit felhőszolgáltatási piacon – ehhez képest a legközelebbi versenytársuk, a Google csak 5-10 százalékot ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.