BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Esteban Ocon of Alpine during first practice ahead of the Formula 1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco in Monaco on May 24, 2024. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP) forma-1

Új dizájnt kapnak a Forma–1-es versenyautók

A megnövelt biztonsági újítások mellett a 2026-os versenygépek egyik legfontosabb módosítása az aktív aerodinamika lesz. Az új Forma–1-es rendszert 2026-tól vezetik be.

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) felfedte az első képeket a Forma–1 2026-os autóinak kinézetéről, valamit közzétette a másfél év múlva kezdődő új korszak technikai szabályrendszerét – írta az Origo.

Esteban Ocon of Alpine during first practice ahead of the Formula 1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco in Monaco on May 24, 2024. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP) forma-1
Teljesen átalakul a Forma–1-es autók dizájnja / Fotó:  AFP

A Kanadai Nagydíj csütörtöki sajtónapján a FIA nagy bejelentést tett, ugyanis nyilvánosságra hozta a másfél év múlva, 2026-ban kezdődő új korszak technikai szabályrendszerét. A motorra vonatkozó előírások jelentős része már eddig is ismert volt, most ez egészült ki a karosszériát és az aerodinamikát szabályozó részletekkel. A módosítások elsődleges célja az volt, hogy az F1-es autók könnyebbé, kisebbé és mozgékonyabbá váljanak, elősegítve a jobb versenyzést, emellett a fenntarthatóság is fontos szempont volt a motorok és az üzemanyagok esetén.

 

Rengeteg változás jön 2026-tól a Forma–1-ben

Ami újdonság a korábban bejelentett szabályokhoz képest, az a manuális override mód, amely az előzési lehetőségeket gyarapítja majd. Az override (felülírás) mód azt eredményezi, hogy míg az elöl haladó autó energialeadása 290 kilométer per órás tempó után folyamatosan csökken, és 355-nél eléri a nullát, a követő autó 337 kilométer per óráig 350 kilowattot és plusz 0,5 megajoule extra energiát ad le – számolt be róla a Formula.hu.

Az autók mérete és tömege csökkenni fog, a gumik esetében pedig maradnak a 18 colos kerekeknél, ugyanakkor az abroncsok szélessége elöl és hátul is minimálisan csökken, ami az autók leszorítóerejére és légellenállására lesz radikális hatással.

A megnövelt biztonsági újítások mellett a 2026-os versenygépek egyik legfontosabb módosítása az aktív aerodinamika lesz.

Az első és a hátsó szárnyat is lehet majd mozgatni: a kanyarokban nagyobb tempót tesz lehetővé a standard Z mód használata, míg az egyenesekben a pilóták egy alacsonyabb légellenállású X módba válthatnak, ezzel növelve a végsebességet.

A 2024-es Forma–1-es szezon június 7. és 9. között a Kanadai Nagydíjjal folytatódik. Nyolc versenyhétvége után a 169 pontos Max Verstappen vezeti az összetettet a 138 pontos Charles Leclerc előtt. Az egyéni pontverseny harmadik helyén a 113 pontos Lando Norris áll, mögötte Carlos Sainz 108, Sergio Pérez pedig 107 ponttal rendelkezik.

Kiderült, melyik taxitársaság lesz a Formula–1 Magyar Nagydíj hivatalos szállítópartnere

Idén immár 39. alkalommal rendezik meg a Formula–1 Magyar Nagydíjat. A Hungaroring Sport Zrt.-vel kötött megállapodás értelmében a július 21-én tartandó viadal hivatalos és kizárólagos személyszállító partnere a legnagyobb múltú hazai taxitársaság, a Főtaxi lesz.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.