Átlagosan 5960 forintos éves átlagdíj mellett többségükben két biztosító termékei közül választanak az elektromos rollerek tulajdonosai – derül ki az Insura.hu biztosításközvetítő portál mikromobilitási eszközökre fejlesztett, immár másfél hete futó kalkulátorának eddigi adataiból.
Mint ismeretes,
július 16-tól számos mikromobilitási jármű már kizárólag kgfb-vel közlekedhetnek a közutakon. Ebbe a körbe tartoznak többek között azok az elektromos rollerek,
amelyeknek tömege meghaladja a 25 kilogrammot tervezett sebessége pedig a 14 kilométer per órát, illetve azok is, amelyek ez alatti tömegűek, amennnyiben a jármű tervezési sebessége meghaladja az óránkénti 25 kilométert.
Az Insura.hu statisztikái szerint az összes e-rolleres kgfb-szerződés 79 százalékát két biztosító, a K&H és a Signal nyújtotta. A biztosítói kínálatban elsősorban az életkor és a lakóhely alapján differenciálódnak a díjak: a budapesti rolleresek például a területi kockázatok miatt az országos átlagnál magasabb, mintegy 8500 forintos átlagdíjjal kötik meg kötelezőiket a járműveikre. Egyes biztosítók díjait emellett olyan egyéb tényezők is befolyásolják, mint például az e-kommunikáció vállalása, flotta esetében a járművek száma, illetve a bérbeadás ténye.
Az eddigi adatok több vélekedést is cáfolni látszanak. Egyrészt villanyrollert korántsem csak a nagyobb városokban használnak: az eddigi szerződések 39 százalékát kötötték fővárosi, illetve valamelyik megyeszékhelyen élő ügyfelek, ugyanakkor 61 százaléknyian egyéb vidéki települések lakói voltak. Másrészt az sem feltétlenül fedi a valóságot, hogy ezeken a járműveken csak a legfiatalabb korosztályok közlekednek: a szerződők 79 százaléka 35 év feletti, 20 százalékuk pedig már az 55. életéve felett jár.
Az e-rollerekre meghirdetett tarifák igen széles, 5 ezer és 468 ezer forint közötti sávban szóródnak. A hat számjegyű tarifákat hirdető biztosítók esetében egyértelmű a kivárási törekvés a piaci feltételek tisztázódásáig: a szándékosan irreális díj csupán azt a célt szolgálja, hogy az említett biztosítók is eleget tegyenek a törvényben meghatározott díjhirdetési kötelezettségüknek. Ez a fő oka annak, hogy egyelőre mindössze néhány biztosító kezében koncentrálódik a kötések zöme
– magyarázza az Insura.hu vezérigazgatója, Kozma Gábor.
Retteghetnek a rolleresek: új jármű-kategóriákat vezet be a rendőrségA mikromobilitási eszközök szabályozása, sok más országhoz hasonlóan, még gyerekcipőben jár Magyarországon. Az elektromos rollereket a rendőrség statisztikai célból új kategóriákba sorolta be. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.