The Rolling Stones, Beyoncé, Guns N’ Roses, és Harry Styles: a négy előadó vagy zenekar, akik éppen csak, hogy lemaradtak az 5 legnagyobb bevételt hozó koncertturné toplistájáról. Mutatjuk, kik kaszálták a legnagyobbat egy-egy turnéjukkal a zeneipar történetében!
A brit rockzenekar jelenleg is zajló turnéja a Music of the Spheres World Tour címet kapta, ez a több generáció által is kedvelt együttes nyolcadik koncertsorozata.
A turné 2022-ben indult, 2023 végéig pedig a számítások szerint 618 millió dolláros bevétele származott belőle a csapatnak – viszont mivel még idén is tart, jó eséllyel ennél magasabb summával zárja majd a tervek szerint összesen 177 állomást érintő sorozatot.
Az ír rockzenekar 360° Tour elnevezésű turnéja 2009 és 2011 közt futott, 111 megállót foglalt magában, és a számítások szerint 736 millió dolláros bevételt hozott az együttes konyhájára.
Az elemzői becslések szerint a turné különböző állomásaira összesen 7,3 millió ember látogatott el.
A The ÷ (Divide) Tour a hazánkat is nemrég meglátogató angol zenész harmadik nemzetközi turnéja volt, mely 260 állomást foglalt magába, 8,9 millió látogatót vonzott, és 776 millió dolláros forgalmat hozott az énekesnek.
A turné 2017 és 2019 között zajlott le, és nem volt híján az izgalmaknak, mivel Ed biciklizés közben egyszer eltörte a karját, emiatt négy ázsiai előadást törölnie is kellett.
A Farewell Yellow Brick Road Tour volt a legendás brit énekes 49., egyben utolsó koncertturnéja, mely Európát, Észak-Amerikát és az óceániai térséget érintette.
Elton John a turné során 330 koncertet adott 2018-20, majd egy Covid-miatti megszakítást követően 2022-23 között, melyből 939 millió dolláros bevételt termelt. A brit legenda a turnét 71 évesen kezdte és 74 évesen fejezte be.
Az amerikai énekesnő teljes munkásságát bemutató Eras Tour (2023-24) című turnénak még csak a 2023-as számai ismertek, de már azok is elegendőek az első hely megszerzéséhez a VisualCapitalist listáján.
Swift egyetlen éven belül 1,04 milliárd dollárt akasztott le hatodik koncertsorozatával, mely során összesen 152 alkalommal lép majd színpadra – igaz, a dollármilliárdos bevételt már az első 60 előadással elérte.
Swift idén decemberben végződő turnéjának minden állomásán 40 dalt ad elő, ezek összesített hossza közel 4 óra, amivel a rajongókon kívül a stadionok büféinek és az érintett városok gazdaságának is nagy örömére szolgál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.