BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Szponzor logó
Szponzorált tartalom
Szponzorált tartalom

A CPI Hungary retail portfóliója 14 STOP SHOP bevásárlóparkkal bővült (X)

A CPI Hungary retail portfóliója immár 275 ezer négyzetméteren várja évi 65 millió látogatóját. A bevásárlóközpontok, mint a Pólus, Campona és Europeum mellett, a retail parkok jelenléte is erősödött a teljes portfólión belül, hiszen tavaly a két CityMarket mellé 14 STOP SHOP park is csatlakozott.
Kép: PR cikk kép Fotó: CPI Hungary

A prágai központú CPI Property Group magyar leányvállalata, a CPI Hungary jól ismert eklatáns irodaház-portfóliójáról, ugyanakkor ne feledkezzünk meg, mára 275 000 négyzetméteren fekvő retail portfóliójáról sem, melyben olyan bevásárlóközpontok kapnak helyet, mint a tavalyi évben teljes körűen felújított és bérlői mixében is izgalmasan felfrissült Campona, vagy a stabilitására és lojális vásárlóközönségére mindig büszke Pólus. A cégcsoport egyik értékes épülete a megújult Blaha Lujza tér közelében fekvő Europeum Bevásárlóközpont, mely igazi ékszerdoboz boltíves belső tereivel a belváros közepén.

PR cikk kép
Fotó: CPI Hungary

Az elmúlt években a legnagyobb változás a CPI Hungary kiskereskedelmi területén belül a retail parkoknál zajlott le, hiszen 2022-ben az Immofinanz akvizícióval a Dunakeszi és Soroksári Citymarketek mellé 14 STOP SHOP is csatlakozott. A bevásárlóparkok szárnyalnak, eredményességük a gazdasági kihívások ellenére is töretlen, a házak bérbeadottsága 100%-on teljesít.

Ha a teljes retail portfóliót nézzük, szintén kedvezőek a teljesítménymutatók, hiszen a 97%-os bérbeadottság mellett több mint 200 brandet tudhatnak házaikban, s évente közel 65 millió látogató tér be retail egységeikbe. 2023 első félévében a látogatószám azonos szinten mozgott, mint előző év azonos időszakában. A cél természetesen az eredmények fokozása, amihez elengedhetetlen üzemeltetői oldalról a folyamatos adaptáció a változásokhoz, a vásárlói szokások lekövetése, és az élményalapú vásárlásra való átállás biztosítása, hiszen ma már inkább élményközpontként kell a bevásárlóközpontokra tekinteni, mintsem üzletek sokaságára.

Hogyan alakul a 2023-as év a CPI-nál a várakozásokhoz mérten?

2023 negyedik negyedévéhez közeledve pozitívabb a vállalat jövőképe, mint az év elején ezt jósolni lehetett. A recesszió hatásai természetesen érződnek, a partnerek kivárnak a szerződéskötésekkel, ugyanakkor az üzemeltetés nem húzta be a kéziféket látogatószám-növelő akciók és felújítások terén.

PR cikk kép
Fotó: CPI Hungary

A jövőt érintő várakozásokról Madler Attila, a CPI Hungary Asset Management igazgatója nyilatkozik; „A várhatóan magas éves inflációs ráta (18-19%) és folyamatosan növekvő üzemeltetési költségek ellenére 16 új bérleti szerződést, 83 hosszabbítást írtunk alá kb. 53 000 négyzetméterre 2023 első három negyedévében. Alapvetően a nagy nemzetközi bérlők terjeszkednek továbbra is, úgy mint Sinsay, House, Cropp, New Yorker, Sports Direct, TEDI, Flying Tiger. Hozzávetőleg 3500 négyzetméterre tárgyalunk jelenleg is új bérleti szerződést. A retail piac egészéről elmondható, hogy a kisbérlői bizalom visszaesést mutat a korábbi évekhez képest, új igény alig jelentkezik 50-150 négyzetméteres üzlethelyiség-méretben. A fentiek eredményeként a bérlők lényegesen óvatosabbak és megfontoltabbak a bérleti szerződések tárgyalásakor, valamint a megállapodott üzleti feltételeket illetően.”

A retail stratégia alapja a házak színvonalának emelésében, a változó gazdasági környezethez igazított ideális bérlői mix kialakításában, a látogatószám növelésében, valamint az élményvásárlást biztosító vevőfókuszú környezet megvalósításában rejlik, amihez egy kiváló csapat nyújt biztos alapot. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.