BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Szponzor logó
Szponzorált tartalom
Szponzorált tartalom

Az idei karácsonyi szezont ezek a vásárlói szokások formálják (X)

Az idei karácsonyi szezon alkalmával fogyasztói alkalmazkodás várható a jelenlegi gazdasági kihívások fényében. Az infláció, az energiaválság és az európai gazdaságok recessziós aggályai olyan jelenségek, amelyek hatást gyakorolnak a fogyasztói magatartásra karácsonykor is. A jelenséget tovább árnyalja, hogy a költségcsökkentésre törekvő vállalatok sokszor alacsonyabb marketingbüdzsével igyekeznek elérni a vásárlókat. Cikkünkben bemutatjuk, milyen kereskedelmi trendekre számíthatunk idén, és hasznos tippeket adunk a karácsonyi kiadások kordában tartásához.
Kép: PR cikk kép Fotó: freepik.com

Milyen kereskedelmi trendekre számíthatunk idén karácsonykor?

A karácsonyi időszak kiemelten fontos a B2B-piacon, hiszen ilyenkor fokozódik a kereslet és a fogyasztási hajlandóság. Ahhoz, hogy a vállalatok megőrizhessék versenyképességüket, érdemes üzleti tevékenységüket az egyedi trendek mentén módosítani. Következzenek a legfontosabb kereskedelmi trendek.

Előnyben az online értékesítés

Magyarországon szélsebesen növekszik az online vásárlók aránya, a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb felmérése szerint 2022-ben a lakosság 74,3 százaléka vásárolt online. Ez az érték 145,21 százalékkal növekedett 2012-höz képest, tehát kijelenthető, hogy a magyar vásárlók egyre nagyobb arányban választják az online vásárlást.

PR cikk kép
Fotó: Freepik

Egy, a ShipStation által publikált felmérés szerint a megkérdezett fogyasztók mintegy 60 százaléka tervezi online beszerezni a karácsonyi ajándékokat idén. Mit jelent ez a kereskedők számára? Az online értékesítési csatorna kiemelt fontosságú lehet a karácsonyi időszakban a B2C-piacon.

A vásárlók jelentős kedvezményeket várnak el

A jelenlegi gazdasági kihívások mellett változhatnak a fogyasztói preferenciák. Így érthető, hogy egyes marketing-előrejelzések szerint fokozott árérzékenységre számíthatnak a kereskedők. A CNBC ellátásilánc-felmérése szerint az Amerikai Egyesült Államokban a kiskereskedők 71 százaléka feltételezi, hogy a fogyasztók jelentősen csökkentik kiadásaikat az ünnepi szezonban. A megkérdezett kereskedők 67 százaléka gondolja, hogy a fogyasztók jelentős mértékű kedvezményekre számítanak. Érdemes lehet a magyar kiskereskedőknek is karácsonyi árkedvezményekkel készülni a forgalom növelése érdekében.

A karácsonyi vásárlást várhatóan korábban kezdik el a fogyasztók

2022-ben a fogyasztók több mint fele kezdte meg a karácsonyi vásárlást már októberben a Deloitte felmérése szerint. Ahhoz, hogy ne maradjon le egy cég a korai fogyasztók kiszolgálásáról, érdemes a marketingkampányokat időben elkezdeni.

Fokozódik a közösségi média szerepe a vásárlói döntésben

A Statista adatai szerint tízből hét magyar rendelkezik Facebook-fiókkal. Hazánk második legnépszerűbb közösségi felületén, az Instagramon pedig 2,74 millió magyar felhasználó található. A Salesforce 2023-ban végzett tanulmánya szerint a megkérdezett személyek több mint fele hozott már fogyasztói döntést a közösségi felületeken látott reklámok alapján. Amennyiben egy vállalat Y, Z vagy alfa-generációs célpiacot szeretne eléri, fokozottan fontos, hogy megfelelő jelenléttel rendelkezzen a közösségi médiában a karácsonyi időszakban is.

PR cikk kép
Fotó: Freepik

 

Mi tehetünk vásárlóként a tudatos karácsonyi fogyasztás érdekében?

A karácsonyi időszakban a kiskereskedelmi szereplők erős versenyt folytatnak a fogyasztókért. Ennek egyik negatív következménye lehet a karácsonyi túlköltekezés, amely valós probléma és sokakat érint. Az Y generációsok 86 százaléka költekezik lehetőségein túl az ünnepek során. Szerencsére a megfelelő tervezéssel és felkészüléssel elkerülhető a pénzügyileg megterhelő ajándékvásárlás. Következzen pár hasznos tipp, amely segíthet a kiadások visszafogásában.

  1. Tervezés és az impulzív vásárlás kerülése: Jelentős összeg takarítható meg, ha az impulzusvásárlások helyett ajándéklistát készítünk, amelyen tételesen szerepelnek a megvásárolni kívánt ajándékok.
  2. Ár-összehasonlító oldalak: A meglepetéslista összeállítását követően pedig ár-összehasonlító oldalak és egyéb kutatás alapján megkereshetők a legjobb ár-érték arányú termékek. Ezzel a lépéssel akár 10-20 százalékkal olcsóbban juthatunk a kiszemelt ajándékokhoz.
  3. Személyre szabott, hasznos ajándékok: Vannak olyan eszközök, amelyekre mindenképp szükség van egy háztartásban. A karácsony remek alkalom lehet, hogy beszerezzük ezeket a tárgyakat ajándékképpen. Íme pár kreatív ötlet:
  • Hiányzó bútor: A karácsony kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy meglepjük családunkat és barátainkat olyan praktikus használati tárgyakkal, mint egy hiányzó bútor.
  • Szerszámok: Egy jól felszerelt háztartásból nem hiányozhatnak az alapvető barkácseszközök. Mi lehetne hasznosabb ajándék, mint egy alaposan felszerelt szerszámosláda? Amennyiben tapasztalt ezermester részére keresünk ajándékot, választhatunk speciális eszközöket is. Ilyen lehet például a csőfogó, amely vízvezeték-szerelésnél nélkülözhetetlen. Segítségével a csavarok és csatlakozók könnyedén meghúzhatók a csővezetékeken.
  • Biztonsági berendezések: Szintén hasznos karácsonyi ajándékok a biztonsági berendezések. Legyen akár IP-kamera, akár szén-dioxid-érzékelő, ezekkel fokozhatjuk szeretteink biztonságát.

A szerszám ajándékok beszerzéséhez válassza a Zákány Szerszámház Kft. online webáruházát, ahol széles választék és gazdaságos árak várják. Kérjen segítséget a tapasztalt barkácsszakértőktől a tökéletes karácsonyi ajándék megtalálásához.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.