A karácsonyi időszak kiemelten fontos a B2B-piacon, hiszen ilyenkor fokozódik a kereslet és a fogyasztási hajlandóság. Ahhoz, hogy a vállalatok megőrizhessék versenyképességüket, érdemes üzleti tevékenységüket az egyedi trendek mentén módosítani. Következzenek a legfontosabb kereskedelmi trendek.
Magyarországon szélsebesen növekszik az online vásárlók aránya, a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb felmérése szerint 2022-ben a lakosság 74,3 százaléka vásárolt online. Ez az érték 145,21 százalékkal növekedett 2012-höz képest, tehát kijelenthető, hogy a magyar vásárlók egyre nagyobb arányban választják az online vásárlást.
Egy, a ShipStation által publikált felmérés szerint a megkérdezett fogyasztók mintegy 60 százaléka tervezi online beszerezni a karácsonyi ajándékokat idén. Mit jelent ez a kereskedők számára? Az online értékesítési csatorna kiemelt fontosságú lehet a karácsonyi időszakban a B2C-piacon.
A jelenlegi gazdasági kihívások mellett változhatnak a fogyasztói preferenciák. Így érthető, hogy egyes marketing-előrejelzések szerint fokozott árérzékenységre számíthatnak a kereskedők. A CNBC ellátásilánc-felmérése szerint az Amerikai Egyesült Államokban a kiskereskedők 71 százaléka feltételezi, hogy a fogyasztók jelentősen csökkentik kiadásaikat az ünnepi szezonban. A megkérdezett kereskedők 67 százaléka gondolja, hogy a fogyasztók jelentős mértékű kedvezményekre számítanak. Érdemes lehet a magyar kiskereskedőknek is karácsonyi árkedvezményekkel készülni a forgalom növelése érdekében.
2022-ben a fogyasztók több mint fele kezdte meg a karácsonyi vásárlást már októberben a Deloitte felmérése szerint. Ahhoz, hogy ne maradjon le egy cég a korai fogyasztók kiszolgálásáról, érdemes a marketingkampányokat időben elkezdeni.
A Statista adatai szerint tízből hét magyar rendelkezik Facebook-fiókkal. Hazánk második legnépszerűbb közösségi felületén, az Instagramon pedig 2,74 millió magyar felhasználó található. A Salesforce 2023-ban végzett tanulmánya szerint a megkérdezett személyek több mint fele hozott már fogyasztói döntést a közösségi felületeken látott reklámok alapján. Amennyiben egy vállalat Y, Z vagy alfa-generációs célpiacot szeretne eléri, fokozottan fontos, hogy megfelelő jelenléttel rendelkezzen a közösségi médiában a karácsonyi időszakban is.
A karácsonyi időszakban a kiskereskedelmi szereplők erős versenyt folytatnak a fogyasztókért. Ennek egyik negatív következménye lehet a karácsonyi túlköltekezés, amely valós probléma és sokakat érint. Az Y generációsok 86 százaléka költekezik lehetőségein túl az ünnepek során. Szerencsére a megfelelő tervezéssel és felkészüléssel elkerülhető a pénzügyileg megterhelő ajándékvásárlás. Következzen pár hasznos tipp, amely segíthet a kiadások visszafogásában.
A szerszám ajándékok beszerzéséhez válassza a Zákány Szerszámház Kft. online webáruházát, ahol széles választék és gazdaságos árak várják. Kérjen segítséget a tapasztalt barkácsszakértőktől a tökéletes karácsonyi ajándék megtalálásához.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.