Budapesten és az egyetemi városokban csak akkor lehet albérletet kifogni, ha az ember egyből elfogadja az árat, és – sokszor látatlanban – igent mond a hirdetőnek. Ha nem így teszel, biztosan lemaradsz – mondják egybehangzóan a felvételi ponthatárok közzététele óta az albérletet kereső fiatalok.
Kiszolgáltatottságukat tovább növeli, hogy egyazon ingatlant gyakran számos ügynökség is hirdeti. Ez nemcsak azért bosszantó, mert időről időre ugyanabba a lakásba ütközik a kereső, hanem azért is, mert
az egyes hirdetésekben gyakran eltérő bérleti díjat adnak meg, és az erősen keresleti piacon nem mindegy, hogy az ember mire mond egyből igent.
Ebben a káoszban vág rendet az Árminimum, amely azt ígéri a felhasználónak, hogy ha bármilyen albérletes vagy ingatlanos oldalon rákattint egy hirdetésre, akkor automatikusan kilistázza neki az ugyanarról a bérleményről szóló valamennyi neten fellelhető hirdetést. Sőt, nem csak kilistázza, de ár szerint sorba is rendezi őket, így a kereső egyből a legolcsóbb ajánlattevőt hívhatja fel.
Hogy ennek mekkora jelentősége van, azt jól mutatja, hogy az albérleti piacon 23 százalék a káosz index, azaz a bérlemények 23 százalékát több ügynökség (és talán a tulajdonos közvetlenül is) hirdeti.
Az oldal augusztus 20-i adatai szerint a több hirdetésben is szereplő ingatlanok esetében a legmagasabb és a legalacsonyabb meghirdetett bérleti díj között átlagosan 37000 forint/hó a különbség.
A Magyarországon egy adott napon piacon lévő 45-50 ezer albérleti hirdetés valójában csak kb. 15-17 ezer bérleményt takar, amelyek átlagos bérleti díja havi 234 ezer forint. Ehhez képest a 37000 forintos átlagos eltérés 16 százalékot jelent, azaz egyáltalán nem mindegy, hogy hova telefonál elsőre az albérletet kereső. Különösen, hogy a hirdető némi hirdetési felárért előrébb tudja helyezni hirdetését a keresőoldalakon, abból a célból, hogy ez a hirdetési „befektetés” majd a magasabb bérleti díjban megtérül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.