Az elmúlt években hatalmas fellendülés volt a magyar idegenforgalomban: tavaly négymillió turista választotta Budapestet úticélul és egyre nagyobb teret nyer a vidéki turizmus is. A fesztiválok, rendezvények önálló utazási motivációt jelentenek a kirándulók számára, de meghatározó elem még a főváros fürdőkultúrája, valamint a történelmi belváros, a bulinegyed és a Budai Várnegyed vonzereje is. A turizmus növekedésének köszönhetően egyre több szálloda épül az országban.
A jó lokáció még mindig életre szóló garancia és biztonság – amolyan ziccer egy befektető számára
– véli Singer Ádám építész, a SingerDesign hotelekre szakosodott építésziroda tulajdonosa. A szakember szerint egy szállodaberuházónak nem minden esetben a lokáció alapján kell döntenie, miután nincs általános recept arra, hogy hol érdemes ma szállodaprojektbe kezdeni. „Bárhol lehet olyan egyedi élményszállodát csinálni, ami vonzóbb és több profitot termel, mint egy hagyományos 4-5 csillagos szálloda kiemelkedőbb lokációval” – közölte.
A bővülő kereslet miatt egyre több szálloda nyílik Budapesten, a kialakult verseny miatt néhány innovatívabb szereplő a hagyományos, korábban jól bevált módszerek helyett máshonnan közelíti meg az új projekteket. Singer Ádám szerint a szállodaipar változásait több tényező okozza, ennek egyik oka a rövidtávú lakáskiadás elszaporodása Budapesten, ami igen különös folyamatot indított el az iparágban.
A szállodákra negatívan hatott a rövidtávú kiadás, de elindított egy izgalmas tendenciát is egyben, ami az élményszállodák és újfajta hostelek létrejöttét is segítette. Támogatta azt a fajta turista attitűdöt, hogy helyi embereknél akarjunk lakni, beszélni velük, náluk vacsorázni és megismerkedni a helyi életvitellel
– mondta Singer Ádám. Hozzátette, a rövidtávú kiadás ma már iparosodott, de a lakáshotelek sora nem feltétlenül adja meg a vendégeknek ezt a pluszt. A hotelek viszont nyitnak az új igényre, ezért „hibrid”, azaz hostelek, vagy hostel alapú hotelek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.