A koronavírus-járvány nem csak a budapesti lakások bérleti díjaira gyakorolt sokkszerű hatást, a bérlők életkor szerinti összetételét is jelentősen befolyásolta. A Rentingo.com legfrissebb elemzéséből kiderül, hogy a pandémia miatt sok fiatal ragadt a „mamahotelben”, mert nem tudott saját lakást bérelni: míg a járvány kitörése előtt a bérlők több mint fele 25 év alatti volt, arányuk 2021-re 35 százalékra csökkent.
Alaposan átrajzolta a koronavírus-járvány a budapesti albérletek korosztály szerinti megoszlását – mutat rá legfrissebb elemzésében a közösségi bérbeadási platform. A több mint 30 ezer budapesti bérlő adataiból arra lehet következtetni, hogy a pandémia kitörését követően megugrott azoknak a fiataloknak a száma, akik a szüleiknél ragadtak, azaz a saját bérlemény helyett továbbra is a szülőkkel élnek egy háztartásban.
Amíg ugyanis 2019-ben a bérlők 56 százaléka a 18–25 éves korosztályból került ki, arányuk 2021-re 35 százalékra csökkent.
Hasonlóképpen esett a lakótársakkal közösen ingatlant bérlő fiatalok aránya is:
amíg 2019-ben 66 százalékuk volt 18–25 közötti, 2021-re 51 százalékra mérséklődött az arányuk.
Miközben a fiatalok aránya csökkent az albérlők között, a középkorúaké növekedett: a 30–50 év közötti bérlők aránya a járvány előtti 21 százalékról 35-re emelkedett. Ez arra utal, hogy 2020-ban és 2021 első hónapjaiban jelentősen nőtt azoknak az aránya ebben a korosztályban, akik az emelkedő ingatlanárak, a munka elvesztése és egyéb tényezők miatt nehezen jutottak saját lakáshoz, így inkább bérleményt választottak.
A Rentingo.com adataiból az is kiderül, hogy milyen állomások vannak a saját bérleményhez vezető úton:
a fiatalok elsőként jellemzően lakótársakkal költöznek össze, és csak később következik az önálló lakásbérlés.
A fiúk jellemzően 5 év késéssel érkeznek ezekre az állomásokra, ennyivel tovább maradnak a „mamahotelben”. A lakótársakkal történő összeköltözés ugyanis 18–25 éves kor között inkább a hölgyekre jellemző műfaj, 25–30 között pedig a férfiakra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.