Az idősek elvárásai érezhetően különböznek a fiatalabbak igényeitől: a gazdasági helyzet, az inflációs hatások, valamint az életkor előrehaladta miatt a korábbinál is erőteljesebb kontraszt rajzolódik ki a korosztályok között – derül ki az Otthon Centrum (OC) statisztikájából.
Az OC elemzője, Soóki-Tóth Gábor elmondta, hogy
a nyugdíjas korú, 65 évesnél idősebb korosztály átlagosan 41,6 millió forintból vásárolt ingatlant az év első hét hónapjában. Ez – csakúgy, mint a 30 évnél fiatalabb korosztály esetében – a 42,5 millió forintos országos átlagnál alacsonyabb összeg.
Az idősek 97,5 százaléka, vagyis a generáció döntő többsége készpénzzel fizet, ami a legmagasabb arány a korcsoportok között, ugyanakkor körükben elhanyagolható a hitelfelvétel aránya. A 65 évnél idősebbek esetében a nemi arányok is jelentősen eltolódnak, a vásárlók 60,1 százaléka nő, szemben a férfiak 39,9 százalékával.
A nyugdíjasok abban is eltérnek az országos átlagtól, hogy melyik ingatlantípust preferálják.
A korosztály a legnagyobb arányban társasházi lakást vásárol, a 65 év felettiek 41,5 százaléka dönt ilyen ingatlantípus mellett. Ez jóval meghaladja a teljes lakosság 34,8 százalékos átlagát. Ugyancsak átlagon felüli számban vásárolnak panelt, a korosztály 20,9 százaléka voksol a házgyári technikával épült lakásokra.
Ez az arány a legmagasabb a korcsoportok között – 3 százalékkal haladja meg átlagot. Ugyanakkor a használt házakat kerülik a 65 évnél idősebbek, új építésű ingatlanba pedig még kevesebben vágnak bele. De nemcsak a mit, hanem a hol is lényeges különbség: körükben a
legkedveltebbek a külső pesti kerületek, illetve a csendes kisvárosok, amit az is mutat, hogy a korosztály 14,6 százaléka dönt ilyen környezetben elhelyezkedő ingatlan mellett.
A községeket azonban elhagyják, és Pest megyét sem preferálják különösképpen. Mindössze az időskorú vásárlók 5,9 százaléka választja élete színterének a községeket, miközben az országos átlag 12,5 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.