BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekordév lesz 2018 a bútorvásárlásban

Imádjuk a skandináv bútorosokat, a nagyok viszik a bútorpiac nagyját. Tíz év után rekordév lesz az idei – állapítja meg a blokkk.com elemzése.

A bútorpiacon megállja a helyét a régi ízű reklám: bútort a bútorboltból. Bár néhány más boltban is találni bútort a kínálatban, de a jellemző nem ez. Nem véletlen, hiszen sajátos piac a bútorpiac – nagyértékű a portéka, nem egyszerű a szállítás, még ha lapraszerelt is, jelentős a raktározás helyigénye is. Fordítva ugyanakkor tarkább a kép, hiszen a bútoráruházak sokféle más lakásfelszerelési cikket is árusítanak, például konyhai eszközöket, vagy éppen függönyt, szőnyeget, ágyneműt, vagy éppen szemetesvödröt és felmosórudat – áll a blokkk.com elemzésében.

Fotó: AFP

Rekord várható

Fellendülőben van a lakáspiac, ami magával húzza a bútorpiacot is. A statisztika szerint a bútorpiac 2013-ban megközelítette a 100 milliárd forintot, 2017-ben pedig már elérte a 160 milliárdot. Az eddigi abszolút csúcsnak ugyanakkor 2007 számít, amikor a bútorvásárlások összértéke 164 milliárd forintra rúgott. Ezt követően a piac esni kezdett, a gödör alja a már említett 2013-as esztendő volt.

Idén viszont biztosra vehető, hogy új forgalmi csúcs jön.

A piac döntő részét a nagyáruházak húzzák, amelyek le is fedik a vásárlások nagyját. Piacvezetőnek az Ikea számít a maga három áruházával, őt egy másik skandináv áruház, a Jysk követi.

A KSH nyilvántartása összesen 3 652 bútort és különféle háztartási cikket árusító boltot tart nyilván, de ennek csak kis része bútoráruház. A top négyen kívül vannak még a kisebb boltok, számuk néhány száz lehet. Az ilyen áruházak egyik hátránya, hogy a vásárlást követően meg kell várni, amíg legyártják a kiválasztott bútort, hiszen sem pénzük, sem helyük a tárolásra.

És a weben is lehet bútort venni, de nem csak az Ikea, hanem jó néhány kisebb bútoros webáruház is ott van.

A magyar bútorpiac top négyese szép mutatókat könyvelhet el magának, amiben azért nem kevés szerepe van az áruháznyitásnak. Sőt, hiszen például az Ikea is nemrégiben nyitotta harmadik áruházát, a Möbelix pedig az elmúlt időszakban nagyot nyitott a piacra új áruházaival.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.