Az év utolsó néhány hónapja rengeteg vállalat számára rendkívül mozgalmas, hiszen jelentős mennyiségű terméket értékesítenek a karácsonyi lázban. A tavalyi évben az egész éves online kiskereskedelmi forgalom 35 százaléka az utolsó negyedévben realizálódott. Különösen nagy az érdeklődés november negyedik péntekén, amikor a Black Friday akcióknak köszönhetően a vevők jelentős kedvezményekkel vásárolhatnak meg számos különféle árut.
2017-ben a negyedik negyedéves online költésnek több mint az ötödét, mintegy 27 milliárd forintot ezen az egy napon adták ki a vevők.
A cégek számára tehát ez az időszak ideális a bevételek növelésére, arra is fel kell készülniük azonban, hogy helyt tudjanak állni. Ehhez szolgálnak néhány hasznos tanáccsal a Micro Focus szakértői.
Ha egy vállalat kedvezményes online akciót hirdet az adventi időszakra vagy a Black Friday napjára, akkor – érthető módon – nagyobb érdeklődésre és forgalomra számíthat az adott periódusban. Ezért nemcsak azt kell biztosítania, hogy a raktárában legyen elég áru és munkaerő, hanem arról is fontos gondoskodnia, hogy infrastruktúráját ne tudja leterhelni a nagyobb látogató- és vásárlószám.
Hiszen ha a rendszer összeomlik, az ügyfél kénytelen lesz más forrás után nézni, és az is elképzelhető, hogy a rossz tapasztalat miatt később sem tér vissza ahhoz az eladóhoz, aki hiábavalóan kecsegtette kedvező árakkal.
A vevőkkel együtt a kiberbűnözők is lehetőséget látnak a megnövekedett forgalomban. Ilyenkor több bizalmas és értékes adat, például bankkártyaszám „utazik” az interneten, és cégek nagyobb figyelmet fordítanak a vevők kiszolgálására, mint a biztonságra, a gyanútlan emberek pedig könnyebben bedőlhetnek a jól csengő akcióknak – ezzel együtt pedig az adatlopási kísérleteknek. A fenyegetések egy részét természetesen maguknak a vásárlóknak kell kivédeniük, a vállalatoknak is célszerű azonban megtenniük néhány fontos lépést a veszélyek elhárításáért.
A vállalatok számára az az egyik legnagyobb veszély a kibertérben, ha feltörik adatbázisaikat, és ellopják vagy kiszivárogtatják ügyfeleik adatait. Egy ilyen incidens most már nem csupán a hírnév csorbulását vonja maga után, a májusban életbe lépett GDPR értelmében komoly bírsággal is járhat. Ezért
a szervezeteknek megfelelő védelmet kell biztosítaniuk hálózataik és rendszereik számára.
Csökkenthetik például a kockázatokat biztonsági információ- és eseménykezelő rendszer alkalmazásával, amely észleli a betörési kísérleteket, és akár automatikusan meg is teszi a szükséges válaszlépéseket. Célszerű továbbá tűzfalakat alkalmazniuk, illetve rendszeresen ellenőrizniük, hogy szoftvereik naprakészek-e, nehogy a kiberbűnözők bejussanak a rendszerbe egy befoltozatlan biztonsági résen keresztül.
Webes alkalmazásaik tesztelésére a vállalatok alkalmazásbiztonságot tesztelő eszközt is igénybe vehetnek.
Át kell vizsgálni az alkalmazásokat és szolgáltatásokat, és azonosítani, illetve rangsorolni a kihasználható biztonsági réseket.
A szervezetek így pontos képet kaphatnak arról, mely sérülékenységeket kell orvosolniuk, mielőtt beindulna a karácsonyi szezon.
A biztonsági oldal megerősítése mellett arra is érdemes felkészülniük a cégeknek, hogy a weboldaluk és az informatikai rendszereik a megszokott forgalomnak és látogatószámnak akár a többszörösét is képesek legyenek kiszolgálni.
A felkészültség állapotát akár előzetesen is ellenőrizhetik olyan teszteszközök használatával, amelyek segítségével a szervezetek
olyan terhelési teszteket végezhetnek, amelyek nagy számú felhasználó viselkedését szimulálják, és leképezik az általuk használt készülékek beállításait.
A megoldás nem csupán azt mutatja meg, bírja-e a rendszer a nagyobb terhelést, de a teljesítményt rontó tényezők beazonosításához is támogatást nyújt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.