A normál, járványmentes időszakban húsvét előtt akár már két héttel 30-40 százalékkal is megugrik a vásárlói kosár értéke, az idén viszont az utolsó két-három napra maradhat az ünnepi nagybevásárlás – derült ki a Világgazdaság körképéből. A Tesco, a SPAR, a Lidl, a CBA, az Auchan és az Aldi válaszaiból arra lehet következtetni, hogy
a fogyasztók többsége a vírushelyzet miatt megváltozott körülmények között nem is szembesült még azzal, hogy a jövő hét végén már itt az ünnep.
A bolthálózatok egyöntetűen arra számítanak, hogy a legnagyobb forgalom jövő csütörtökön várható, összefüggésben azzal, hogy a nagypénteki munkaszünet miatt az üzletek sem nyitnak ki.
A Tesco és a SPAR is arról tájékoztatott, hogy a logisztikát, a beszerzést és a munkaszervezést tekintve is nagy erőkkel készül a húsvétra, igaz, más lesz az idei ünnep a koronavírus-járvány és a korlátozó intézkedések miatt. Jókora fejtörést okoz a láncoknak, hogy az áruházak nemcsak nagypénteken, húsvétvasárnap és húsvéthétfőn tartanak zárva, hanem jövő szombaton is korlátozott lesz az elérés a 65 év felettieknek fenntartott 9 és 12 óra közti idősáv miatt.
A húsvéthatás évről évre tetten érhető a márciusi vagy az áprilisi kiskereskedelmi forgalmi adatban, attól függően, hogy melyik hónapra esik az ünnep
– állapította meg lapunknak Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. Úgy véli, hozzájárulhat az értékesítés felfutásához, hogy a fizetésnap megelőzi a nagybevásárlásokat, ezzel szemben a népes családi összejövetelek elmaradása a fogyasztási többlet ellen hathat. Az utóbbit alátámasztották az Auchan kommunikációs menedzsere, Adorján Abigél által elmondottak is: sonkából 9 százalékkal, húsvéti édességekből pedig 40 százalékkal adnak el kevesebbet, mint tavaly ilyenkor. A többi termék – például a tojás vagy a torma – viszont a normál ütemben fogy.
Több millió tojás kerül a vásárlók kosarába az Aldi várakozásai szerint. Az Aldinál és a Lidlnél is hangsúlyozták: a jövő hét elejétől várható a szezonális termékek iránti kereslet élénkülése, az áruházak ennek megfelelően készülnek a növekedő forgalomra.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.