A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást folytatott a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel szemben, mert a vállalkozás nem tette egyértelművé, hogy honlapja valójában nem webáruház, hanem online bevásárlás szolgáltatást nyújt. A kettő között lényeges különbség van, az üzletlánc ugyanis nem tudott garanciát vállalni az általa kínált termékek kiszállítására. Erre azonban elmulasztotta megfelelően felhívni a figyelmet, miközben a rendelések igen jelentős arányában fordult elő legalább egy helyettesített vagy hiányzó termék, amellyel a fogyasztó csak átvételkor szembesült.
A GVH az eljárás során elfogadta a Tesco önkéntes, 407 millió forint értékű kötelezettségvállalását a versenyprobléma feloldására.
A cég ugyanis olyan Magyarországon egyedi szolgáltatás-bővülést jelentő vállalásokat tett. Kötelezettségvállalása alapján a boltlánc a jövőben valódi (futárszolgálatos) webáruházat fog üzemeltetni, előbb az eddigi szolgáltatásával le nem fedett területen, majd a teljes országra kiterjedően. A webáruház létrejöttéig a Tesco vállalja, hogy előzetesen és hangsúlyosan tájékoztatja a fogyasztót arról, ha helyettesítő terméket szállít ki. Az áruházlánc emellett további vállalásokat tett a versenyhatóság előtt, főként a fogyasztók felé irányuló kommunikációjával kapcsolatban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.