BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Black Friday: átlagosan negyvenezer forintot költünk

Kilenc százalékkal többen, a válaszadók 23 százaléka tervezi idén, hogy egészséggel kapcsolatos ajándékkal lepi meg családtagjait.

Tavaly csak minden harmadik ember vásárolt valamilyen Black Friday akció keretében, idén, a COVID okozta gazdasági bizonytalanság ellenére ezt a lakosság fele tervezi – derült ki a LogiNet és a Reacty Digital közös reprezentatív felmérésből. A kutatás szerint gyakorlatilag nincs olyan ember Magyarországon, aki ne hallott volna a Black Friday jelenségről, de

míg tavaly az emberek 66 százalékát hidegen hagyták az akciók, és nem vásároltak ebben az időszakban, addig idén ez a szám 49 százalékra csökkenhet.

A megkérdezettek több mint fele tervezi, hogy online vagy offline vásárol valamilyen akciós terméket. Tavaly az emberek 6 százalék döntött úgy, hogy csak offline módon, vagyis valamelyik áruházban él a Black Friday kedvezményekkel, idén ez az arány 8 százalékra nőhet – írja a kutatás.

Fotó: Micro Focus

A Black Friday népszerűsége az online térben is töretlen: a koronavírus járvány árnyékában a kutatásban résztvevők közül minden ötödik fog online vásárolni, míg minden negyedik ember online és offline térben is akcióvadászatra indul 2020-ban. Az online és offline kedvezményekre hajtók attitűdbeli különbségét mutatja, hogy míg az előbbit tervezők 62 százalékát kifejezetten zavarja a tömeg, addig a bolti vásárlást fontolgatóknak csak a fele mondta ugyanezt.

Az ajándékvásárlás hevében úgy tűnik, nyitva felejtjük a pénztárcánkat az idei Black Friday időszakban:

a két évvel korábbi adatokhoz képest mindössze 2000 forinttal kevesebbet költenénk a gazdasági kihívásokkal és a koronavírussal összefüggő, nem várt kiadásokkal járó időszak ellenére.

Az akcióimádók átlagosan, fejenként 40 ezer forintot terveznek költeni kedvezményes árú termékekre. A divatcikkek népszerűsége változatlan (36 százalék), de a játék (27 százalék), a szórakoztató elektronika (26 százalék), a mobiltelefon (25 százalék), a lakberendezés (24 százalék), a háztartási gép (23 százalék) és a szállásfoglalás (22 százalék) kategóriák is nagy arányban kerülnek majd bele a virtuális vagy a valódi kosarakba. Nem meglepő módon az egészséggel és wellnesszel kapcsolatos cikkek vásárlása nőhet a legnagyobb mértékben: 2018-hoz képest 9 százalékkal többen, a válaszadók 23 százaléka tervezi idén, hogy egészséggel kapcsolatos ajándékot helyez a fa alá.

Már évek óta tendencia, hogy mind az online, mind az offline térben a Black Friday akciók nem csupán egy napra, november utolsó péntekjére korlátozódnak, hanem heteken át, akár karácsonyig is kitartanak. A vásárlók fele egyébként ennek kifejezetten örül. A kutatás szerint az online vásárlást tervezők háromnegyede a fizetés gomb megnyomása előtt összehasonlítja az árakat és több weboldalt is megnéz, hogy a legjobb kedvezményeket csípje el. Jól kirajzolódó trend, hogy 2020-ra a megkérdezettek számára a legfontosabb, hogy megbízható, ismert helyről vásároljanak az akciós időszakokban. Az akció mértékét csak minden ötödik válaszadó emelte ki fő prioritásként.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.