BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az online piac lett a nyertese a koronavírus-járványnak

Idén átlagosan 52 300 forint az ajándékokra szánt keret, ami az előző évi adatokhoz képest 8 százalékos emelkedést jelent.

2020-ban eddig minden olyan tényező az online kiskereskedelem erősítését szolgálta, ami más ágazatokra hátrányos hatással volt. Ezt az elmúlt 3 negyedév forgalmi adatai is pontosan visszaigazolják – olvasható a GKI Digital – Árukereső.hu közös közleményében.

A koronavírus e-kereskedelemre gyakorolt hatása közvetve már az év első negyedévében is érezhető volt, azonban a második negyedévre vált igazán meghatározóvá.

Miközben a kereskedelem legnagyobb része gyakorlatilag stagnált, az online piac első negyedéve 21 százalékos, míg a második negyedéve önmagában is impozáns, 47 százalékos bővülést produkált. Ugyan a harmadik negyedév – a nyári hónapok során – már lassabb dinamikájú bővüléssel zárt (+19 százalék), még ezzel a gyengébb három hónappal együtt is az elmúlt 5 év leggyorsabb növekedésének lehetünk tanúi. Ennek köszönhetően

2020 első 9 hónapjának online forgalma 30százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakát, elérve a bruttó 526,5 milliárd forintos szintet.

A műszaki cikkek online értékesítésből származó forgalma csupán a második negyedévben 84 százalékkal bővült év-év alapon, a harmadik negyedév pedig további 28 százalékos bővülést hozott a szektornak. Sokatmondó, hogy 2019-ben a műszaki szektor online forgalma még az utolsó, ünnepi negyedévben se tudott ilyen mértékben bővülni.

Fotó: Frank May/AFP

A GKI Digital és az Árukereső.hu október végi lakossági kutatása alapján,

idén átlagosan 52 300 forint az ajándékokra szánt keret, ami az előző évi adatokhoz képest 8 százalékos emelkedést jelent.

Figyelembe véve az ajándékozottak körének szűkülését, az inflációt meghaladó mértékű növekedés várható a költésekben, és az egy főre eső ajándékok értéke megnő.

Több a lakberendezési, lakásfelszerelési, barkács, valamint FMCG termékhez köthető akció is. A műszaki cikkek körében pedig a TV-k és laptopok helyett inkább a középkategóriás mobiltelefonoké, valamint a kis- és közepes háztartási gépeké (például kávéfőző, konyhai robotgép, hajszárító) a főszerep.

A tervezett vásárlások összértékét az euró árfolyam emelkedése miatti árnövekedés felfelé tolja, azonban mivel a népszerű termékek körében hangsúlyosabbak az alacsonyabb árfekvésű cikkek, a kosárértékek összességében csökkenésnek indultak 2019-hez képest. Ugyanakkor a tranzakciószám és az ebből fakadó csomagszám semmiképpen nem lesz kevesebb, tehát a logisztikai szolgáltatók akár még nagyobb arányú bővülésre is számíthatnak.

Az e-kereskedelmi forgalom tekintetében, az utolsó negyedévre a GKI Digital és az Árukereső.hu összességében, 25-30 százalékos növekedéssel számol, amivel az év egésze is 30 százalékos növekedés fölé kerülhet. Ez kétszerese a tavalyi év bővülési ütemének.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.