BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekordot döntött a fekete péntek

Az idei fekete pénteken a virtuális vásárlások értéke minden eddiginél nagyobb volt: a tavalyinál 21,6 százalékkal többet vásároltak a fogyasztók online. A legtöbben a szórakoztatással kapcsolatos eszközöket keresték, de sokan az élelmiszereket is az interneten szerezték be.

Az idei fekete pénteken az Amerikai Egyesült Államok történelme során a második legnagyobb összeget hagyták a virtuális térben a vásárlók: a fogyasztók hálaadás másnapján a tavalyinál 21,6 százalékkal többet, vagyis 9 milliárd dollárt költöttek online – derül ki az Adobe Analytics elemzéséből, amely a legnagyobb amerikai kiskereskedések nyolcvan százalékának a tranzakciós adatait hasonlította össze. Az elemzők arra számítanak, hogy a november 30-i kiber hétfő további rekordokat dönt: várhatóan 10,8-12,7 milliárd dollár között költenek a vásárlók, ami 15-35 százalékos növekedést jelent a tavalyihoz képest.

Fekete pénteken a fogyasztók összesen 6,3 millió dollár értékben vásároltak percenként.

Az összes e-kereskedelmi költés 40 százalékát az okostelefonjukon keresztül bonyolították le a vásárlók és a tavalyinál 25,3 százalékkal többet, 3,6 milliárd dollárt költöttek a telefonjukon keresztül.

Fotó: AFP

Az Adobe adatai szerint a legtöbben a szórakoztatással kapcsolatos eszközök iránt érdeklődtek:

a legnépszerűbb termékek a játékkonzolok, telefonok, okos eszközök és tévékészülékek voltak. A legtöbb vásárló a Hot Wheels játékokat, a Lego szetteket, az Apple AirPodokat, az Apple okos óráit, az Amazon Echo termékeit és a Samsung tévéket kereste. Emellett sokan a ruhákat, az élelmiszereket, az alkoholt is rendhagyó módon a virtuális térben szerezték be – mondta Taylor Schreiner, az Adobe Digital Insights igazgatója. Az online élelmiszer-bevásárlás kis híján négyszáz százalékkal nőtt az októberi napi átlaghoz képest, a testápolási termékek értékesítése öt és félszeresére nőtt.

A várakozások beigazolódtak, miszerint az emberek idén a hagyományos személyes vásárlás helyett a virtuális teret választották.

A kiskereskedésekben a forgalom a tavalyi felére csökkent, a járvány hatására a vásárlók elkerülték a megszokott esetben zsúfolt üzleteket és bevásárlóközpontokat

a Sensormatic Solutions jelentése alapján. Hálaadás napján a vásárlások forgalma 95 százalékkal csökkent, miután az üzletek egy része a bezárás mellett döntött.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.