Májusban indul a Campona felújítása, a több mint 20 éve nyílt budafoki bevásárlóközpont megszépítésére és modernizálására mintegy hárommilliárd forintot szán tulajdonosa, a CPI Property Group – közölte a Világgazdaság kérdésére a beruházást bejelentő pénteki sajtóbeszélgetésen a CPI Hungary Kft. országigazgatója, Gereben Mátyás.
Mint megtudtuk, a Campona bővítése lekerült a napirendről, az ingatlant 2017-ben megvásárló CPI-csoport eredetileg 30 ezer négyzetméterrel tervezte bővíteni a 41 ezer négyzetméteres komplexumot.
Az időközben megváltozott piaci helyzet, illetve a pandémia időszakában felgyorsult változások, új vásárlói szokások és a szabadidő eltöltésének új formái az elmúlt három évben a tervek többszöri átformálására és finomhangolásokra késztették az üzemeltetőt és a tulajdonost.
A több mint két évtizede üzemelő ingatlan ráncfelvarrása mindenképpen időszerűvé vált.
Megújulnak a bejáratok, a bevásárlótér és az ételudvar, valamint a mosdók. Körülbelül 10 ezer négyzetméternyi terület kap új burkolatot, 4,5 ezer négyzetméternyi álmennyezetet cserélnek. Húsz relaxzónát alakítanak ki a házban, amely LED-es világítást kap. Az ételudvar befogadóképessége nő, az eddigi 275 helyett akár 415 vendég fogadására is alkalmas lesz – tájékoztatott Flasch Judit, a Campona ingatlangazdálkodási vezetője.
[enews_gallery id='3728440']
A felújítási munkálatok májusban kezdődnek, a teljes beruházás jövőre zárul, de a bevásárlóközpont mindvégig üzemel. Sőt, új bérlőkkel is tárgyalnak, nyáron nyit meg egy újabb, 1600 négyzetméteres fitneszterem. Gereben Mátyás kérdésünkre elmondta, hogy a Tropicarium újabb tíz évre leszerződött a Camponába.
A nyitáskori bérlői összetétel – 60 százalék divat, 10 százalék vendéglátás, 10 százalék szolgáltatás, 10 százalék szórakoztatás, 10 százalék hipermarket – frissítésre szorul. A koncepció modernizálása során a szabadidős szolgáltatások és az élményközpontú kínálat van a fókuszban, miután a bevásárlóközpont nemcsak a környék, hanem a tágabb régió lakosságára, vásárlóközönségére és családjaira is épít.
A gyerekkel érkező látogatók érdekében több játszósarkot alakítanak ki, a tartózkodási időt a komfortelemekkel és a szolgáltatások komplexitásának növelésével is szeretnék fokozni. Bár az e-kereskedelem a pandémiás időszak egyik nyertese, a kiskereskedelmi bérlők nem akarják feladni az üzlethelyiségeiket, a vevők számára továbbra is fontos a fizikai jelenlét.
A CPI nem kívánja értékesíteni a Camponát a felújítás után sem, egy ilyen ügyletre amúgy sem lenne most ideális a piac, de a társaság hosszú távú ingatlanbefektetőként kezeli a bevásárlóközpontot,
amelynek modernizálása és minél hatékonyabb működtetése a célja – jelezte Gereben Mátyás.
A műszaki felújítás révén várhatóan 15-20 százalékkal mérséklődik az épület fenntartási költsége, a rezsicsökkentést is eredményező beruházással a fenntarthatóság növelése és a károsanyag-kibocsátás megszüntetése is célja a tulajdonosnak.
A három éve tervezett beruházásra most érkezett meg a tulajdonos cég engedélye, ez egyben szimbolikus jelentőségű is, hiszen a bevásárló- és szórakoztató-központok jövőjébe vetett hitet tükrözi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.