A koronavírus-járvány ellenére számos luxusmárka regisztrálhatott jó értékesítési adatokat Dél-Koreában – számol be a Retailnews.asia portál.
Miután a dél-koreai vásárlók sem utazhatnak külföldre a járvány megfékezésére bevezetett szigorítások miatt, egyre többen költik el helyben a pénzüket – különösen igaz ez a millenniumi és a Z generációra.
Dél-Korea pénzügyi felügyeleti hatósága szerint a Christian Dior Couture Korea Co., a francia luxusbrand dél-koreai leányvállalata 104,7 millárd won (93,6 millió dollár) működési eredményt könyvelhetett el tavaly, ez csaknem a két és félszerese a 2019-es számnak. A cég értékesítési bevétele 328,5 milliárd won volt, míg a nettó profit 77,7 milliárd wont tett ki, ez 75,8, illetve 253,4 százalékos éves növekedésnek felel meg.
Hasonló száguldásról számolhatott be a Moncler Korea, a méregdrága dzsekijeiről híres Moncler dél-koreai ága is. A cég 31,7 milliárd won működési eredményt és 23,1 milliárd won nettó profitot jelentett tavaly, ami 57,4, illetve 59 százalékos növekmény 2019-hez képest. Az ázsiai ország Kereskedelmi, Ipari és Energetikai Minisztériuma arról számolt be, hogy
2020-ban a luxuscikkek értékesítése a nagyobb áruházakban több mint 15 százalékkal ugrott meg 2019-hez képest.
Az összes értékesített árucikk közül a neves külföldi luxusmárkák eladásában, illetve a háztartási eszközök értékesítésében következett be jókora emelkedés, írja a portál.
Vannak ugyanakkor vesztesei is a helyzetnek: a Ferragamo Korea például, a Salvatore Ferragamo luxuscipőmárka koreai leánya 4,5 milliárd won értékű működési eredményt ért el tavaly, ami több mint 50 százalékos visszaesés 2019-hez képest. Az értékesítési adat 105,6 milliárd won, míg a nettó eredmény 3,5 milliárd won volt 2020-ban, ez 29,7, illetve 56,9 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi számokhoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.