BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brutálisan megtolta a dinnyeexportot a Lidl

Jól fogyott a magyar termés a visegrádi országok polcain.

A Lidl Magyarország évek óta elkötelezett a magyar beszállítók támogatása mellett, ez irányú elhivatottságát jól mutatja, hogy az idén rekordmennyiségű, mintegy 17 ezer tonna hazai görögdinnyét értékesített. Ez a kedvező folyamat mind a belföldi eladás, mind pedig az export erőteljes bővülésének köszönhető, biztosítva ezáltal a magyar dinnye piaci pozíciójának erősítését, a magyar termelők megélhetését és a hazai gazdaság stabilitását.

A tavalyi adatokhoz viszonyítva az idén 45 százalékkal több görögdinnye fogyott a hazai Lidl áruházakban, mely a kiváló minőségű és nagy mennyiségű termésnek is köszönhető. A vállalat az idén tovább növelte belföldi értékesítését, így majd kétezer tonnával több, azaz mintegy 9000 tonna gyümölcsöt adott el itthon.

Fotó: Shutterstock

A hazai igények maximális kiszolgálása mellett a vállalat célja, hogy segítse és támogassa a magyar beszállítókat az exportpiacokra jutásban is. Ennek sikerességét jól mutatja, hogy a magyar gazdák az áruházláncon keresztül 8000 tonna görögdinnyét értékesítettek a külpiacokon, ami kiemelkedő teljesítménynek számít. Az elmúlt évhez képest több mint 50 százalékkal növekedett a hazai görögdinnye exportja, ennek eredménye, hogy a kiváló békési és nyírségi görögdinnyéket Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban is fogyaszthatták a Lidl vásárlói.

A hazai görögdinnyeszezonban 100 százalékban magyar termelőktől származó friss, jó minőségű magyar gyümölcsöket kínáltunk vásárlóinknak. Az idei eredményeket látva kijelenthető, hogy a Lidl a magyar beszállítókért program jól működik, és célunk továbbra is a magyar termékek és ezáltal a magyar vállalkozások fejlődésének elősegítése, valamint a magyar gazdaság növekedésének támogatása

– mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője. A magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszereinek értéke az áruházlánc teljes élelmiszer-beszerzésének már csaknem a 60 százalékát jelenti, ami a hazai vállalkozások számára növekedést, fejlődést és munkahelyteremtést jelent.

Az 1930-as években Németországban alapított Lidl Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszerlánca.

A diszkont 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét a hazai piacon, ma pedig már 187 áruházzal van jelen hazánkban, és több mint 7000 munkavállalót foglalkoztat.

A vállalat nemsak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, hanem a forgalmát tekintve az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.