A Lidl Magyarország évek óta elkötelezett a magyar beszállítók támogatása mellett, ez irányú elhivatottságát jól mutatja, hogy az idén rekordmennyiségű, mintegy 17 ezer tonna hazai görögdinnyét értékesített. Ez a kedvező folyamat mind a belföldi eladás, mind pedig az export erőteljes bővülésének köszönhető, biztosítva ezáltal a magyar dinnye piaci pozíciójának erősítését, a magyar termelők megélhetését és a hazai gazdaság stabilitását.
A tavalyi adatokhoz viszonyítva az idén 45 százalékkal több görögdinnye fogyott a hazai Lidl áruházakban, mely a kiváló minőségű és nagy mennyiségű termésnek is köszönhető. A vállalat az idén tovább növelte belföldi értékesítését, így majd kétezer tonnával több, azaz mintegy 9000 tonna gyümölcsöt adott el itthon.
A hazai igények maximális kiszolgálása mellett a vállalat célja, hogy segítse és támogassa a magyar beszállítókat az exportpiacokra jutásban is. Ennek sikerességét jól mutatja, hogy a magyar gazdák az áruházláncon keresztül 8000 tonna görögdinnyét értékesítettek a külpiacokon, ami kiemelkedő teljesítménynek számít. Az elmúlt évhez képest több mint 50 százalékkal növekedett a hazai görögdinnye exportja, ennek eredménye, hogy a kiváló békési és nyírségi görögdinnyéket Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban is fogyaszthatták a Lidl vásárlói.
A hazai görögdinnyeszezonban 100 százalékban magyar termelőktől származó friss, jó minőségű magyar gyümölcsöket kínáltunk vásárlóinknak. Az idei eredményeket látva kijelenthető, hogy a Lidl a magyar beszállítókért program jól működik, és célunk továbbra is a magyar termékek és ezáltal a magyar vállalkozások fejlődésének elősegítése, valamint a magyar gazdaság növekedésének támogatása
– mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője. A magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszereinek értéke az áruházlánc teljes élelmiszer-beszerzésének már csaknem a 60 százalékát jelenti, ami a hazai vállalkozások számára növekedést, fejlődést és munkahelyteremtést jelent.
Az 1930-as években Németországban alapított Lidl Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszerlánca.
A diszkont 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét a hazai piacon, ma pedig már 187 áruházzal van jelen hazánkban, és több mint 7000 munkavállalót foglalkoztat.
A vállalat nemsak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, hanem a forgalmát tekintve az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.