A Penny jó nagy követ dobott az állóvízbe, amikor 229 forintos kilogrammonkénti áron kezdte hirdetni a magyar dinnyét. Ahogy arról korábban írtunk, a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete (MDE) indokolatlannak nevezte a leértékelést. Az MDE, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács felszólította az üzletláncot, hogy tanúsítsanak tisztességes magatartást, és a valós piaci helyzethez mérten árazzák a görögdinnyét.
Az MDE elnöke, Göcző Mátyás a Világgazdaságnak elmondta, hogy
a hazai görögdinnye beszállítói ára kilogrammonként 220 forint körüli szinten van. A Penny 229 forintos fogyasztói ára ugyanakkor szerintük 140-150 forintos beszállítói árat feltételez, ami az idén jócskán megemelkedett termelési költségeket sem fedezi.
A FruitVeb azt írta, hogy a magyar görögdinnye kilogrammonkénti beszállítási ára a nettó 220–300 forint közötti sávban mozog, és ehhez mérten a boltok többsége 300-400 forintos áron kínálja a gyümölcsöt.
Akár hatósági válasz is jöhet a Penny botrányt kavaró dinnyeakciójáraMától árulja a Penny az akciós árú görögdinnyét, amivel rögtön a szezon elején kiverte a biztosítékot a termelőknél és a szakmai szervezeteknél. Az utóbbiak a Nébihhel és a NAV-val is egyeztettek, amelyek ellenőrizhetik, hogy valóban hazai dinnyével viszi-e végig az áruházlánc a vevőcsalogató és árletörő promócióját. |
A FruitVeb elvégzett egy nem reprezentatív felmérést a Penny üzleteiben, amiből az derült ki, hogy valószínűleg nem került elég 229 forintos görögdinnye a polcokra. Péntek délután, illetve szombaton és vasárnap (az akció négynapos volt, csütörtöktől vasárnapig tartott) nem lehetett kapni az akciós dinnyéből.
A megkérdezett eladók azt mondták, hogy utoljára szombat reggel kaptak a gyümölcsből egy-két papírkonténernyit, amely nagyjából 360 kilogramm dinnyét tartalmaz
– írta meg a FruitVeb. Ez a mennyiség állítólag már a nyitás utáni órában elfogyott. A FruitVeb hozzátette, hogy vasárnap már az üres tárolókat sem találták az üzletekben.
A Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács szerint a Penny akciója egy olyan vevőcsalogató, amelyhez nem tudtak megfelelő mennyiséget biztosítani a termékből. A FruitVeb szerint ez a gyakorlat azért volt nagyon problémás, mivel
a vásárlók nem jutottak hozzá az akciós termékhez, miközben a görögdinnye-termelők és -beszállítók számára jelentős piaci zavart okozhatott.
Szerintük felmerülhet akár a fogyasztók megtévesztésének kérdése is.
A szervezet hangsúlyosan kérte, hogy a hazai üzletláncok legyenek tisztességesek az árazásnál, és ne hozzák nehéz helyzetbe a magyar termelőket és beszállítókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.