Ahogy arról a Világgazdaság már korábban részletesen írt, a hetedik leggazdagabb magyar, Jellinek Dánielhez köthető Indotek Group 47 százaléknyi részesedést szerzett október végén az Auchan Magyarország Kft.-ben. A tranzakcióról nem lehet még múlt időben írni, mivel a versenyhatóságnak lehet dolga az ügylettel.
Mindenesetre nagy jelentőségű üzletről van szó, hiszen az Indotek a hazai piac egyik vezető befektetéskezelő cégcsoportját, az Auchan pedig jelen állás szerint a kilencedik legnagyobb forgalommal bíró kiskereskedelmi lánc Magyarországon. A pozíciója viszont az új résztulajdonos érkezésével jelentősen javulhat, tekintve, hogy az Indotek Group portfóliójában számos üzletközpont és számtalan kereskedelmi ingatlan található. Vagyis a lehetőségek adottak a bővülésre.
Ezt a forgatókönyvet lapunk korábban már körbejárta, most viszont konkrétum is van a jövőbeni tervekről. Jellinek Dániel cége ugyanis az nyilatkozta az Indexnek, hogy
öt-hat éven belül a harmadik legnagyobb piaci részesedéssel bíró szereplővé kívánnak válni a kiskereskedelemben,
hiszen ehhez megfelelő tőkével és jelenléttel is rendelkeznek a tranzakciózárást követően. Tehát legkésőbb 2030-ig az Auchan dobogós lenne a magyar piacon és jelen állás szerint, ha addig minden így maradna, a Lidl és a SPAR után következnének a rangsorban, amivel maguk mögé utasítanák a Tescót, a Coopot, a CBA-t, az Aldit és a Pennyt is.
Látványos előrelépés lenne, de abszolút nem lehetetlen. Az Auchan már most is a hazai kiskereskedelmi forgalom fontos szereplője, a piaci részaránya a 19 nagy alapterületű hipermarket és 5 szupermarket, valamint a 18 benzinkút révén megközelíti a 7 százalékot. Az üzletek alapterülete meghaladja a 250 ezer négyzetmétert. Azonban a top három már más liga: az első Lidlnek 197 boltja van és 2022-ben csaknem bruttó 1200 milliárd forintos forgalmat bonyolított. Az Auchan 456 milliárdot. A SPAR 623 üzletet működtetett tavaly, az árbevétele pedig 915 milliárd forintra rúgott. A harmadik a Tesco, ugyancsak 197 bolttal és 885 milliárd forintos forgalommal. Vagyis ha az Auchan ide akar betörni, meg kell dupláznia az árbevételét, és ehhez sok tucatnyi új üzletet kell nyitnia.
Ha ez megtörténik, valóban új boltóriás születik Magyarországon, a Lidl, a SPAR, a Tesco és a többiek pedig nem ülhetnek a babérjaikon.
Kezdhet izgulni a Lidl: új boltóriás születik Magyarországon – kiderültek a részletekAz egyik leggazdagabb magyar bevásárolta magát a kilencedik legnagyobb kiskereskedelmi láncba. Az üzlet hatalmas terjeszkedési lehetőséget nyitott meg, ami akár át is írhatja a jelenlegi erőviszonyokat a magyar piacon. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.