BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bajban a webáruházak: hatalmasat eshet a forgalmuk karácsonykor

A nehéz gazdasági helyzet hatásai begyűrűztek a karácsonyi időszakba is. A Black Friday alatt látványosan kevesebbet vásároltak az emberek, mint tavaly, ez pedig rossz előjel a webáruházaknak. Az e-kereskedők szerint akár 41 százalékkal is eshet a forgalmuk az ünnepi időszakban.

A reálbérek idei átmeneti visszaesése, a vásárlók rendelkezésére álló szűkebb források a jelek szerint az év végi időszakban is éreztetik a hatásukat. A karácsonyi időszakban fókuszba kerülő termékeket forgalmazó webáruházak 41 százaléka a tavalyi szezonhoz képest alacsonyabb forgalmat vár – 22 százalékuk szerint a visszaesés meghaladja a 20 százalékot is. Növekedést az e-kereskedelmi cégek 32 százaléka vár, miközben 27 százalék a tavalyi szint ismétlődésére számít – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő, közel száz hazai internetes áruház válaszaiból.

helloparks_LUS_3102
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A visszafogott várakozásokat alátámasztják az online kereskedőknek a Black Friday kapcsán szerzett tapasztalatai is. A teljes megkérdezett kör 45 százaléka szervezett akciót erre az időszakra, és 

az akciózók több mint kétharmada (69 százalék) számolt be arról, hogy a fekete péntek forgalma alulmúlta előzetes várakozásaikat. 

Új korszakba lép az Apple Pay Magyarországon

Utolsóként a MagNet Bank is csatlakozott a csapathoz, így most már minden banknál elérhetővé vált az Apple Pay-es fizetési rendszer, ezzel bezárult a 2019. május 21-én az OTP Bankkal megkezdett kör. Négy és fél évig tartott, mire minden bank kínálatába bekerült a digitális kártyás fizetés. Mostantól az Apple Pay egy más korszaka következik Magyarországon.

A beszámolók 46 százaléka jelzett a tavalyinál kisebb forgalmat, ami azt jelenti, hogy nem csupán az infláció mértékével, hanem azt meghaladó mértékben csökkent reálértékben az online kereskedők árbevétele. A kosárérték a tavalyihoz hasonló szinten állt: a webáruházak 29 százaléka nem tapasztalt változást tavalyhoz képest, ugyanakkor 36 százalékuk növekedésről, 35 százalékuk pedig csökkenésről számolt be.

A lehetséges okok között a legtöbb válaszadó azt jelölte meg, hogy 

a lakosság most kevesebb elkölthető pénzzel rendelkezik, de valószerűnek tartják azt a magyarázatot is, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben sokan a kivárást és a tartalékolást helyezték előtérbe.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.