A héten ismét előkerült az élelmiszerek kettős minőségének a kérdése, miután a sajtó ismételten rávilágított, hogy a Magyarországon kapható termékek összetétele számos esetben eltér a külföldön elérhetőktől, hiába ugyanaz a márka és a konkrét árucikk.
Frissen arra derült fény, hogy miközben a Coca-Cola által gyártott Fanta itthon csak 5 százalék gyümölcslével készül, addig Olaszországban ugyanez már 12 százalék. A Világgazdaság ennek okairól még hétfőn megkereste a Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-t, de válasz eddig nem érkezett.
Lázár János azonban felkarolta a témát, és minden túlzás nélkül súlyos kirohanást intézett az élelmiszergyártó, illetve -kereskedő multik ellen. Az építési és közlekedési miniszter Facebook-posztjában arról írt, hogy az emberi egészség állapota leginkább
Az utóbbi határozza meg, hogy mit vehetünk le a boltok polcairól, mi kerül az asztalainkra, és az miként befolyásolja egészségünket. A tárcavezető felidézte egy évekkel ezelőtti nyilatkozatát, amelyet a kormányinfón tett. „A nagy és gazdag nyugati multicégek, így például a Coca-Cola is nem korrekt módon jár el velünk szemben. Mindez azt a vélelmet erősíti, hogy a külföldi élelmiszeripari cégek szemetet adnak el a magyaroknak” – fogalmazott akkor.
Ezúttal sem ütött meg puhább hangot, sőt. Szabályosan kifakadt a nagy magyarországi boltláncok ellen. A Fanta-botrányra úgy reagált, hogy bár szerinte nem kell cukros üdítőt inni, de ha valaki erre akarja költeni a pénzét, hát tegye. Az viszont nem járja, hogy a magyarok „Fanta helyett csak hantát kapjanak” a Coca-Cola vállalatcsoporttól.
Hozzátette, hogy az az állami hivatal, amelyik elfogadja azt a magyarázatot, hogy a gyártó szerint ezek a magyar igények, az minden feladatára alkalmatlan, ahogyan az is, aki ezeknek a cégeknek gazsulál néhány újabb befektetésért akkor, amikor a magyar emberek egészsége a tét.
Ezen a ponton szögezte le, hogy az élelmiszerek minőségét szabályozó törvényt szigorítani kell. Biztosítani kell, hogy fogyasztóként képesek legyünk nyomon követni az élelmiszerek útját és egységesen kell fellépni a beszállítókat kihasználó, a vásárlókat meg lehúzó kereskedelmi szereplőkkel szemben. „A kereskedelem szabad üzleti vállalkozás, de az nem lehet magasabb rendű cél, mint az emberek egészsége” – jegyezte meg.
Ezt követte a boltokra vonatkozó kemény kritika. Lázár János nem kímélte sem a Lidlt, sem a SPAR-t, sem az Aldit.
A SPAR, a Lidl és az Aldi leuraltak és letaroltak mindent! A tömegtermékek esetében nem érdekli más őket: minél többet eladni. Ez kiszolgáltatottá teszi a magyar embereket. Átvernek minket a minőséggel
– sorolta. Szerinte a legnagyobb baj az egészségre is ártalmas élelmiszerekkel van. Azzal, hogy a külföldi láncok sokszor a Nyugat-Európában már eladhatatlan szemetet próbálják ránk sózni. Posztját azzal zárta, hogy az élelmiszeripari szemét dömpingje – ami nem kereskedelmi, hanem közegészségügyi kérdés – csak erős kontroll mellett tartható kordában.
„Nem fognak koccintani a multik! Ez viszont nem hanta!” – ért véget Lázár János kommentárja.
Új Lidl-bolt: kígyózó sorok várták a nyitást – ilyen üzlet még nem volt Magyarországon, és lehet, hogy nem is lesz többA múlt héten új Lidl üzemeltetésű bolt nyílt itthon. A különlegességét az adja, hogy ebben nem élelmiszert, hanem barkácstermékeket forgalmaznak. Az új Lidl-boltot kitörő érdeklődés fogadta, sokan órákig álltak sorba, hogy bejussanak. Úgy tűnik, több ilyen üzletet egyelőre nem terveznek átadni. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.